Sok mindent tapasztaltunk a Monte-Carlo Rallyn, amely az új hibrid korszak első versenye volt. Csokorba szedtünk 10 dolgot, amin érdemes egy kicsit elgondolkozni.
1 A hibrid hajtás mégsem ördögtől való
Sokan féltették a rallysportot a WRC-ket felváltó hibridektől, amelyekről korábban olyan hírek is terjengtek, hogy gyakorlatilag R5-ös autók lesznek. Szerencsére nem lett igazuk a kétkedőknek. Az új Rally1-esek egy részről jól néznek ki – még akkor is, ha az elektromos hajtást oldalsó hűtőkéményeit egy kicsit szokni kell –, más részről a tévéközvetítésben nem nagyon lehetett különbséget észlelni a tavalyi WRC-khez képest. Úgyhogy nem lépett vissza a rally világbajnokság.
2 Loeb még korántsem nyugdíjas
A Dakar Rallyn ezt bebizonyította, de azért egy rally vb-futam egészen más kávéház, és azt se felejtsük el, hogy tavaly egyáltalán nem indult a vb-n. Ehhez képest győzelemmel visszatérni igazán szép teljesítmény volt tőle.
3 Még mindig Ogier a legélesebb kés
Lehet szeretni a nyolcszoros világbajnok franciát vagy nem, de a Monte Carlo Rallyn most is bebizonyította, hogy hiába vonult vissza a teljes sorozattól, azért ha rajthoz áll egy versenyen, még mindig ő az elsőszámú esélyes. A defektje után ugyan nem tudott győzni, de én nem mernék fogadni arra, hogy az idén nem fogja gyarapítani vb-futamgyőzelmeinek számát.
4 A Ford nagyon erős csomaggal tért vissza
Az M-Sport történetében nem először fordult elő, hogy egy szezont elvegetálnak és teljes erővel a következő évi fejlesztésre koncentrálnak. Amikor eddig ezt tették, mindig ütős volt az új autó. Most is ez a helyzet a Puma Rally1-gyel. Nem csak Loeb győzelme volt kimagasló eredmény, de Breen harmadik helye is sokat elárul az autóról, főleg ha tudjuk, hogy az ír versenyzőnek nincs sok tapasztalata a Monte-Carlo Rallyn. De Greensmith és Fourmaux eredményei is azt mutatják, hogy a Puma lett a mérce.
5 Bajban a Hyundai
Azt már a szezon előtt hallottuk, hogy nagyon kapkodniuk kell a fejlesztéssel, de ugyanez volt igaz a Toyotára és az M-Sportra is. A Monte-Carlo Rallyn azonban látszott, hogy az i20 N Rally1-nek volt a legtöbb műszaki hibája. Neuville a lengéscsillapítóra panaszkodott, ami aztán ki is ugrott a gépháztetőn, de a hibridhajtása sem volt tökéletes. Oliver Solbergnek pedig az autóba szivárgó füst miatt kellett feladnia a versenyt.
6 Breen jó választás volt
Tavaly a beugróversenyein nagyon jól teljesített Craig Breen a Hyundainál és nem véletlenül csapott le rá az M-Sport. Szinte hihetetlen, de az ír versenyező idén futja első teljes szezonját a vb-n, ahol pont az olyan versenyek lesznek a döntők, amiken kevés a tapasztalata vagy éppen kevésbé fekszenek neki. A Monte-Carlo Rally ilyen volt, amin Loeb és Ogier mögött megszerzett harmadik helyezése sokkal több, mint egy egyszerű, jó mentés.
7 Neuville soha sem adja fel
Még ha egy kicsit túlzás is ez a mondat, a Hyundainak nagyon nagy szüksége volt Thierry Neuville erőn feletti teljesítményére, és nem utolsó sorban a szerelői tudására. Tänak és Solberg kiesése után egyedül ő ért célba a több sebből is vérző i20 Rally1-gyel és pozitív hozzáállása sokat segíthet a csapaton. Aminek ettől függetlenül nagyon össze kell kapnia magát, mert Neuville türelme sem véges.
8 Rovanperävel számolni kell
Borzasztóan indult a finn fiatal számára a Monte, de pár gyorsasági után magára talált és onnantól kezdve nagyon jó eredményei voltak. Talán a két éllovas után a legjobbak. Nagy kérdés, hogy a Svéd Rallyn mennyire lesz hátrányban azáltal, hogy elsőnek rajtol. Az viszont biztos, hogy jelenleg nagyon erősen kell vele számolni a világbajnoki címért folyó harcban.
9 Tänak megint betlizett
A mezőny egyik leggyorsabb versenyzője Ott Tänak, de immáron sokadszorra kezdi balesettel a Monte-Carlo Rallyn a szezont. Kérdés, hogy a következő versenyein mennyire tudja feledtetni ezt a nullázását. Szerencséjére Loeb és Ogier elvitte a nagy pontokat, így ellenfelei nem tudtak nagyon elhúzni.
Sébastien Loeb nem csak arra képes, hogy a Dakaron versenyben legyen a győzelemért és hogy rally vb-futamot nyerjen, de még a hátraszaltót is meg tudja csinálni, ami bármelyik 47 éves földi halandó számára, komoly dolog lenne. (Én ezt irigylem tőle a legjobban.)