A decemberben létrehozott WRC-munkacsoport David Richards és Robert Reid vezetésével azon dolgozik, hogy lehetővé tegye a Rally1-es autók lecserélését úgynevezett Rally2+ autókra akár már 2025-től. De mi a véleményük erről a WRC jelenlegi gyártóinak?
A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerint jó döntés lenne a drága Rally1-es autók lecserélése.
“A Rally1-es autók nagyszerű járművek, gyorsak, biztonságosak, jól néznek ki és a hangjuk is jó – mondta Jari-Matti Latvala a Motorsport.com oldalnak. – Ugyanakkor nagyon drágák, ezért nincsenek privát versenyzők a WRC-ben. A Rally2-es vagy Rally2+ autóra váltás megoldaná ezt a problémát. Nem hiszen ugyanakkor, hogy az autócsere 2025-ben lehetséges lenne, amennyiben a többi gyártó is elfogadná, akkor inkább 2025-ben és 2026-ban maradhatnánk a Rally1-es autó mellett és a váltás 2027-ben történhetne meg.”
A Hyundai Motorsport vezetője szerint az autócsere előtt a WRC-jövőképét kellene kitalálni.
Az FIA munkacsoport valóban a Rally2+ autók bevezetésén dolgozik?
“A londoni megbeszélésen a WRC munkacsoportot arra kértem, hogy határozzák meg a WRC-jövőképét – mondta Cyril Abiteboul. – A Rally1-es autók leváltása Rally2-es autókra csak akkor lehet elképzelhető, ha tudjuk, hogy milyen irányba tartunk és meghatározzuk a jelenlegi problémák okát. A Rally2-es autó megoldás lehet a probléma megoldására, ha mindannyian egyetértünk a probléma okában. A gyártó szempontjából ugyanakkor szomorú lennék, ha egy létrehozott autót az előre meghatározott ciklus vége előtt leváltanánk.”
Az M-Sport csapatfőnöke ugyanakkor kiáll a Rally1-es autók mellett.
“Sok lehetséges megoldásról beszéltünk a jövőt illetően, de meglepne, ha a változás 2025-ben jönne – mondta Richard Millener. – Látnunk kell, hogy mennyi ideig tart egy új autó kifejlesztése és a homológizációs folyamat. A költségek terén is óvatosnak kell lenni, mert a Rally2-es autó esetében is hatalmas összegeket lehet elkölteni, ha van pénzed. Számomra is fontos a finanszírozás kérdése, de ha meglenne a szurkolók és a média kellő érdeklődése a sport iránt, akkor a pénz is megtérülhetne. Én ebben látom most a problémát. El kell gondolkozni azon, hogy miként tehetjük a sportot népszerűbbé a szurkolók számára és miként lehet megoldani, hogy minél többet lássák a rallysportot. A Rally2-es autókat a félprofi és privát versenyzők számára hoztuk létre, míg a Rally1-es autó jelenti a csúcsot. Ha nem lenne Rally1-es kategória, akkor a privát és félprofi versenyzők kerülnének a sport csúcsára.”