Fernando Alonso idei F1-es versenygépéről is lehullt a lepel.
A mezőnyben ötödikként (a Williams és a McLaren egyelőre csak az idei festését mutatta be) az Aston Martin is bemutatta 2024-es Forma–1-es autóját. Az AMR24-re keresztelt versenygépet Fernando Alonso és Lance Stroll fogja vezetni az idei szezonban, céljuk pedig csakis az lehet, hogy a tavalyi teljesítményugrást tovább fokozva 2024-ben már futamot nyerjenek.
The product of our hyper-focus.#AMR24 pic.twitter.com/2SI0zA3RgX
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 12, 2024
A csapat remekül kezdte a 2023-as évet, és Fernando Alonsóval az első 8 futamból 6-szor dobogón állt, ám az idény közben rossz irányba ment a fejlesztésekkel, így a teljesítménye jelentősen visszaesett. A szezon végére sikerült megérteni, hogy mi siklott félre, orvosolni pedig a csapat reményei szerint a 2024-es autó fogja a problémákat.
Az AMR24-es – amelyet már a mai nap során be fognak járatni Silverstone-ban –, számos elemében megújult, néhány területen pedig – mint az orrkúp és az első szárny – első ránézésre is jelentősen eltér az elődjétől. A Mercedes erőforrását és váltóját használó istálló emellett a brackley-iekhez hasonlóan az idei évtől tolórudas hátsó felfüggesztést használ-
„A teljes autón változtatásokat hajtottunk végre, és sok szempontból nagyon más lett, mint a tavalyi – mondta Dan Fallows, az Aston Martin technikai igazgatója. – A legtöbb elem megváltozott, de a kocsi így is erősen a tavalyi modell evolúciója. Az AMR23-as utolsó változatára építettünk, miközben a nyilvánvaló dolgok, amik mások, például az orr és az első szárny. A karosszéria is más lesz, de a borítás alatt is sok minden változott, ezt remélhetőleg más nem is fogja meglátni, hiszen nyilván meg fogjuk próbálni elrejteni.”
Uncompromising craft.#AMR24
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 12, 2024
Az AMR23-as egyik gyenge pontja a nagy légellenállás és az ebből fakadó lassú egyenesbeli tempó volt. Ezen az Aston Martin szintén igyekezett javítani. „Fernando – miként mindkét pilótánk – sokat beszélt arról, hogy mit akar látni az autótól és hogyan teljesít a kocsi. Az efféle visszajelzés igazán ínyünkre van, mert pontosan azt akarjuk tudni, hogy a versenyzők szerint a kocsi miként lehet gyorsabb. Ez az, amit az igazán nagyszerű pilóták megmondanak. Az egyenesbeli tempóra és az autó lehető leghatékonyabbá tételére nagy mértékben koncentráltunk a tél folyamán. Ezt sikerült megvalósítanunk az idei autóval, hogy előrelépjünk egyet.”
Fallows emellett kiemelte, bár sikerült előrelépést elérniük a tavalyi autóhoz képest, mivel tavaly a szezon igen késői részében kezdtek az idei autónál is releváns dolgokat tesztelni, elsősorban azt tűzték ki célul, hogy az AMR24 jól fejleszthető legyen. „Különösen tavaly, de már azelőtt is láthattuk, hogy a szezon közbeni fejlesztési verseny mennyire kiélezett, az új idényben pedig a lehető legversenyképesebbek akarunk lenni ezen a téren. Erre koncentráltunk, hogy jó, stabil alapunk legyen az autó fejlesztéséhez, és folyamatosan érkezzenek az újítások és javuljon a teljesítmény.”
Behold, #AMR24.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 12, 2024