back to top
2024. november 22. 05:28

KezdőlapHírekLinnamae csodája ritka, de nem volt egyedülálló a WRC elmúlt 10 éve...

Linnamae csodája ritka, de nem volt egyedülálló a WRC elmúlt 10 éve során

-

Georg Linnamae beírta magát a Svéd Rally történelem könyvébe, hiszen a hibrid Rally1-es autók 2022 óta tartó korszakában először tudott Rally2-es autó szakaszt nyerni a havas versenyen. Az elmúlt 10 év során azonban nem számít egyedülállónak az észt versenyző eredménye. 

Georg Linnamae bár a WRC2 harmadik és a Svéd Rally abszolút hetedik helyén ért célba, mégis olyan eredményt sikerült elérnie, mellyel beírta magát a Svéd Rally történelem könyvébe. 

Az észt toyotás ugyanis megnyerte a havas verseny ötödik szakaszát abszolút értékelésben.

Hókotró versennyé változott a Svéd Rally! Georg Linnamae kezdett délután a leggyorsabban!

Linnamae sikere azonban nem példátlan az utóbbi 10 év során, hiszen többen tudtak már szakaszt nyerni Rally2-es autóval WRC versenyen, világított rá a Dirtfish oldala az eWRC-results.com oldalon található eredmények alapján. 

A 2022-es Portugál Rally 16. gyorsaságiján a Porto-Foz szuperspeciálon Josh McErlean James Fulton navigálásával tudott legjobb időt elérni szakadó eső után. Az ír páros Hyundai i20 N Rally2-es autójával 7.5 másodperccel volt gyorsabb Kalle Rovanpera Toyota Yaris WRC-jénél, akit végül 12 gyengébb autó is megelőzött. 

A 2020-as Monza Rally 11. szakaszán Umberto Scandola volt a leggyorsabb Hyundai i20 R5-tel. A Gerosa szakasz örökre emlékezetes marad, hiszen Elfyn Evans ezen a havas úton csúszott le az útról és vesztette el a világbajnokságot Sébastien Ogier-val szemben. Scandola az egyébként aszfaltos verseny havas szakaszán 12.2 másodperccel volt gyorsabb Ogier Toyota Yaris WRC-jénél. 

A 2019-es Svéd Rally nyolcadik, Torsby gyorsaságiján Jari Huttunen tudott szakaszt nyerni Skoda Fabia R5-tel. A finn versenyző 3 tizeddel volt gyorsabb Esapekka Lappi Citroen C3 WRC-jénél. 

A 2017-es Német Rally nyitó szakaszán, a Saarbrucken utcai gyorsaságin Jan Kopecky Skoda Fabia R5-tel tudott szakaszt nyerni. A 380 lóerős, nagyobb aerodinamikai csomaggal rendelkező WRC autók abban a szezonban lettek bevezetve, így a cseh versenyző volt az első, aki a közel 100 lóerővel gyengébb autóval tudott szakaszt nyerni, Kopecky 3 tizeddel volt gyorsabb a fordos Ott Tanaknál. 

2015-ben Pontus Tidemand ugyancsak a Svéd Rallyn megnyerte a nyitó Karlstadi szuperspeciált Ford Fiesta RRC-vel. A svéd versenyző a lebutított WRC-vel, mellyel a WRC2-ben lehetett indulni 3 tizedmásodperccel volt gyorsabb Mads Ostbergnél, aki Citroen DS3 WRC-vel indult. 

Friss