2025-től megváltozik a WRC-futamok hossza, átalakul formátuma, bevezetésre kerülnek a táv szervizelések is, míg a fő szervizeléseket a verseny helyszínén lévő épületekben végzik majd a csapatok.
A WRC következő szezonjától a naptárban szereplő versenyek között lesz a jelenlegi 300 km versenytávnál rövidebb és hosszabb versenyek is, a cél, hogy az egy év alatt megtett versenykilométerek száma megegyezzen a jelenlegivel. Egy verseny kezdési időpontja a futamszervezőre lesz bízva, azonban a vasárnapi Power Stage-nek kell az utolsó gyorsaságinak lenni.
A WRC Munkacsoport szeretné azt is kideríteni, hogy mi lenne a véleményük a mai versenyzőknek és csapatoknak, ha a Szafari Rally a régi időkhöz hasonlóan ismét állóképességi verseny lenne rekord hosszúsággal.
“Szeretnénk nagyobb mozgásteret adni a versenyszervezőknek – mondta David Richards, a WRC Munkacsoport egyik vezetője a Motorsport.com oldalnak. – A Szafari Rally kapcsán a szervezők szerettek volna elválni Nairobitól és Mombasában létrehozni egy új központot. Nézzük meg, hogy mi az elképzelés és azt követően eldöntjük, hogy megvalósítható-e. Jelenleg sok mindent előírunk a szervezőknek, ahelyett, hogy hagynánk őket az alapján dolgozni, amit meg lehet csinálni egy-egy helyszínen.”
20 gyorsasági vár a mezőnyre a legrövidebb horvát WRC-futamon
Idén már láthatunk a versenyek hosszára vonatkozó változásokat, mert a Horvát Rally az eddigieknél jóval rövidebb versenytávon kerül megrendezésre, míg a Szardínia Rallyt 48 óra alatt bonyolítják le.
A Szardínia Rallyn mutatkozik be a 2025-ös WRC-versenyformátum
A versenyeken ugyanakkor bevezetésre kerülnek a távszervizelések is, míg a központi szervizelést a versenyek helyszínén meglévő infrastruktúrát kihasználva lehet végezni a csapatoknak. 20 évvel ezelőtt a David Richards irányította a WRC-t, és neki köszönhető, hogy napjainkban csak a központi szervizparkban végezhető szervizelés. További változás lenne, hogy a szervizelést kevesebb ember végezhetné.
“A szervizelést végző személyzetet illető változást még nem vizsgáltuk meg kellőképpen, de bízom benne, hogy a következő évtől elkezdődhet a változás. Más szakágakban már jól működik a szervizelés kisebb személyzettel is, így nem látom akadályát, hogy miért ne működhetne a WRC-ben is. A szervizelés helyét illető változással szeretnénk nagyobb szabadságot adni a szervezőknek, akik eddig egy nagy központi helyett kellett, hogy biztosítsanak. Az elmúlt években a logisztika miatt egy szervizparkban lehetett csak dolgozni. 20 évvel ezelőtt azért lett kialakítva a központi szervizpark, mert a versenyeken biztonsági problémák léptek fel, több embert kellett biztosítanunk a szakaszok mellé, több volt a sportbíró és a biztonsági személyzet is. Akkoriban viszont még nem volt olyan könnyű a kommunikáció, mint most. A központi szervizparkban a versenyzők és csapatok biztonságban érezhették magukat és a média is könnyebben megtalálta őket. Ezek a biztonsági kérdések azonban megoldódtak mostanra, így már nem feltétlenül kell központi szervizpark. Ezáltal a versenyszervezők is nagyobb szabadságot kapnak.”