Az Audi Sport összesen 750 000 eurós büntetést kap, ha a tereprally vb következő három futamán sem indul el.
A német gyártó az RS Q e-tron hibriddel a harmadik és egyben utolsó szezonját tervezte a világbajnokságon 2024-ben. Az év remekül indult, megnyerték a Dakart, de aztán jött a hír, hogy alkatrészhiány miatt – legalábbis erre hivatkoztak -, nem tudják folytatni a programot.
A döntés azonban nem marad anyagi következmények nélkül: az Abu Dhabi Desert Challenge stewardjai a sportág szabályzatának 3.4.3. cikkelye alapján megbüntették a csapatot a szezon második fordulójának kihagyásáért.
Megjegyezték, hogy az Audi gyártóként regisztrált a 2024-es W2RC szezonra, és bizonyos versenyek kihagyásával „árt a sorozat imázsának”.
A stewardok a gyártóra 750.000 eurós pénzbüntetést szabtak ki, amelyből 562.500 euró összegű büntetést felfüggesztettek, azzal a feltétellel, hogy a 2024-es világbajnokság során nem követ el további hasonló szabálysértést.
Mivel az Audi már világossá tette, hogy az év későbbi szakaszában nem szándékozik visszatérni a bajnokságba, várhatóan a teljes büntetést ki kell fizetnie.
„Fellebbezünk, és nem kommentáljuk tovább az ügyet, mivel ez egy folyamatban lévő eljárás” – nyilatkozta az Audi szóvivője.
Kérdés, hogy hogyan jár jobban a csapat. Ha elindul a tereprally vb három futamán, az vajon utazással, szervizzel, többe kerül e, mint az 562 500 eurós büntetés. Azt viszont már a gyár marketingeseinek kell eldönteni, hogy ha valóban kevés az alkatrész, akkor a Dakar győzelem után három kiesés, vagy vereség, mennyi kárt okoz a márkának.
A tereprally programja lezárultával az Audi nem vesz részt gyári szinten a motorsportban, amíg 2026-ban nem csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez. Ennek a távolmaradásnak okai között minden bizonnyal az is szerepel, hogy erőforrásokat gyűjtsenek az F1 programhoz. A 750 000 euró bizonyára hiányozni fog, még akkor is, ha a Forma-1 teljes költségvetéséhez képest elenyészőnek tűnik az összeg.
Különleges adatokat árult el az Audi a Dakar siker hátteréről