2024. április 28. 12:11

KezdőlapTEREPRALLYAz Audi nem várja meg az év végét, már most befejezi a...

Az Audi nem várja meg az év végét, már most befejezi a tereprallyt

-

A tervezettnél hamarabb ér véget az Audi tereprally programja, annak ellenére, hogy januárban megnyerték a Dakar Rallyt. Az ok banális, az Audi RS Q e-tron E2 alkatrészei elfogytak.

Az RS Q e-tron, az Ultimate kategória egyetlen hibrid-elektromos hajtású autója, és olyan bonyolult alkatrészekre épül, amelyeket egyedi beszállítótól szereznek be. Ezek közül némelyiknek a gyártása akár két évig is eltarthat. Az alkatrészek nagy részét a 2023-as Dakaron során használták fel, amelyen súlyos mechanikai meghibásodások pecsételték meg a versenyüket, majd intenzív tesztelési program következett a hibák okának felderítése érdekében. Bár az Audi végül Carlos Sainzzal megnyerte a 2024-es Dakart, a csapattársai, Mattias Ekström és Stéphane Peterhansel ismét sok alkatrészt használtak fel, és tovább merítették az erőforrásaikat.

Az Audi eredeti terve az volt, hogy 2024 után bezárja a csapatot, hogy a Forma-1-re koncentrálhasson, de remélte, hogy a világbajnokság megnyerésével is távozhat. Sainz Dakar-győzelmével az Audi tizenhárom pontos előnyre tett szert a gyártói tabellán a kétszeres bajnok Toyotával szemben. Hiába az első hely, az alkatrészhiány miatt nem tudják folytatni a programot.

Sainz
foto: Eric Vargiolu / DPPI / Red Bull Content Pool

„Történelmet írtunk ezzel a sikerrel, és világszerte nagy figyelmet keltettünk. Ez egy nehezen megszerzett és rendkívül érzelmes győzelem volt egy rendkívül motivált csapat számára. A Team Audi Sport és a Q Motorsport példamutató csapatszellemről tett tanúbizonyságot ennek a kihívásokkal teli motorsporteseménynek egy különösen kemény kiadásában. A tavalyi szezonban elszenvedett kudarcok után ezúttal sikerült nyerni számos erős csapat és nagyon jó versenyző ellenében. Köszönet illeti minden érintettet, akinek kemény munkája lehetővé tette a program sikeres lezárását” – mondta Rolf Michl az Audi Sport főnöke.

Kiszállásukkal az Audi három év után két összesített győzelemmel távozik a tereprally világából. Ők lettek az elsők akik elektromos autóval nemzetközi rallyt nyertek, amikor Peterhansel első lett a 2022-es Abu Dhabi Desert Challenge-en. Még abban az évben Sainz a Marokkó Rallyn a legjobb időt érte el, bár az RS Q e-tron E2 nem került be a T1 értékelésbe.

foto: Kin Marcin / Red Bull Content Pool

Sainz, Ekström és Peterhansel még nem árulták el a szezon hátralévő részére vonatkozó terveiket, bár mindannyian továbbra is versenyben maradnak a bajnokságban, és bármelyik kategóriában indulhatnak. Ekström ezt tette már 2023-ban is, amikor az Audi színeiben versenyzett a Dakaron, majd a következő három fordulóra átváltott a T3-ba, majd visszatért a döntőre. Peterhansel másodpilótáját, Édouard Boulanger-t a Prodrive-os Nasszer Al-Attiyah-val hozták kapcsolatba, aki nemrég szakított navigátorával, Mathieu Baumellel, bár egyikük sem erősítette meg a partnerséget.

A bajnokság következő futama, az Abu Dhabi Desert Challenge, február 26-án kezdődik. A folytatás a program befejezése után is érdekesen alakulhat, mert a Q-Motorsport már tavaly nyáron jelezte, hogy szívesen versenyeznének tovább az autókkal, kérdés, hogy ők honnan szereznek majd alkatrészeket.

Peterhansel, Dakar
Stephane Peterhansel foto: Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Különleges adatokat árult el az Audi a Dakar siker hátteréről

 

Friss