Fernando Alonso a Szaúd-arábiai Nagydíjon ismét megmutatta, hogy egy ravasz róka.
Nem először, és valószínűleg nem utoljára hallhattunk olyan történetet Fernando Alonsóról, ami azt bizonyítja, mennyire agyafúrt a kétszeres világbajnok. A 42 esztendős veterán ezen tulajdonságát többnyire az mutatja meg, hogy minden részletre kiterjed a figyelme, és sokszor olyan eszközökkel próbál meg előnyhöz jutni, amire mások nem gondolnak. A Szaúd-arábiai Nagydíj után Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke elárulta, hogy a végül 5. helyen végző versenyzője megpróbálta csőbe húzni a mögötte haladó George Russellt és a Mercedest. A csapatfőnök azt is megjegyezte, hogy nekik is résen kellett lenniük, hiszen fel kellett ismerniük, hogy mire megy ki a játék.
Alonso megint bizonyította, milyen elképesztő versenyzői agya van (videó)
„Tulajdonképpen megkérdezte, mi a B-terv, van-e B-terv. Fernando mindig incselkedik, és óvatosnak kell lenni amiatt, hogy tényleg úgy gondolja-e, mert már előzetesen tisztában van az összes stratégiával és pontosan tudja, ki hol áll. Olykor pedig szándékosan csinálja ezt, mert tudja, hogy az ellenfelek is figyelnek. Ő egy ravasz róka.”
„Ezzel minket is mindig éberen tart, mert amint elkezded azt gondolni, hogy olvasod őt, máris jön egy rádióüzenet, amiben a B-tervről érdeklődik. Fernando mindig ezt csinálja. Úgyhogy ezután megnéztük, mi a B-terv, [és láttuk, hogy] azzal nem végeznénk ott [ahol az A-val]” – idézi Kracket az Autosport.
Ez Alonso „titka”, így tudja döbbenetes módon olvasni a futamokat a spanyol veterán
Alonso persze eközben hozta a tőle megszokott rendkívül magas színvonalat, és végig maga mögött tartotta Russell Mercedesét. „Erős futama volt. Tudtuk, hogy George-nak mögöttünk jó lesz a tempója, ezért nem akartuk DRS-távolságon belülre engedni. Folyamatosan 1-1,5 másodperc volt kettejük között, úgyhogy végig az volt a kérdés, mennyire kell vigyázni a gumikra, és mennyire lehet nyomni, hogy még eljussunk a végéig. [Alonso] úgy kezelte ezt, ahogyan valószínűleg senki más nem tudná. Nem tudom, hogy miként csinálta, de végig ura volt a helyzetnek.”
Krack emellett azért is magasztalta a spanyolt, amit a pályán kívül hozzátesz az Aston Martin fejlődéséhez. „Már tavaly is láttuk, miután csatlakozott, hogy nem csak tehetség és versenyképesség terén nyújt extrát, hanem abban is, hogy mindenkit hajt és motivál. Jó példával jár elöl reggel az első perctől késő éjszakáig, ami példaértékű. Ez pedig olyasmi, ami az egész csapatot megfertőzi, és amit meg akarunk őrizni.”
Persze kérdés, hogy Alonsót sikerül-e megőrizni, hiszen a kétszeres világbajnok saját elmondása szerint az elkövetkező versenyen során fogja eldönteni, hogy egyáltalán folytatni akarja-e az F1-ben versenyzést 2024 után, illetve abból sem csinál titkot, hogy más csapatnál (reálisan nézve a Mercedesnél, esetleg Red Bullnál) is el tudja képzelni magát.
„Nem titok, hogy először el akarja dönteni, hogy mihez is kezdjen, miként az sem, hogy mi vele akarjuk folytatni. A legfontosabb, hogy gyors autót adjunk neki. Hisz a projektben és a csapatban, minden mást az elkövetkező hetekben kell megvitatnunk. Világos, hogy egy ilyen kaliberű pilóta mindenki számára vonzó, de megpróbáljuk megtartani őt” – mondta Krack.