A Ferrari kezdte a legjobban az Ausztrál Nagydíj hétvégéjét, a megtankolt autós etapok alapján pedig a Red Bull a legjobb háromban sem volt benne.
Korántsem alakult zökkenőmentesen a címvédő Max Verstappen pénteki edzésnapja az Ausztrál Nagydíjat, hiszen miután az első szabadedzésen megrongálta autója vázát és padlólemezét (előbbit javítani, utóbbit cserélni kellett), a háromszoros világbajnok jelentős csúszással tudta csak megkezdeni a munkát a második gyakorláson. Ez egyértelműen visszavetette a Red Bull programját, amely így a második tréningen nagyrészt Sergio Pérezre kellett támaszkodjon a beállításokat érintő munkát illetően.
„Elfogadhatatlan” helyzetbe került, majd elgáncsolta ártatlan pilótáját a Williams
A Charles Leclerc-től közel négy tizedet kapó holland a közepes és a lágy keveréken is alulkormányzottságra panaszkodott, de utólag úgy értékelt, hogy nincs semmi, ami „aggodalomra adhatnak okot”, és bőven van még mit finomhangolni szombatra. Eközben a Ferrari előnyét sem lehet készpénznek venni, és nemcsak azért, mert szokás szerint nem tudjuk, hogy ki mennyi üzemanyaggal és mennyire feltekert motorral ment, hanem azért sem, mert Verstappen a közepesről a lágy gumira váltva nem tudta kiautózni a két keverék közötti különbséget, így ezen a téren is várható tőle előrelépés.
A vörösök tempója ugyanakkor ezzel együtt is bizakodásra ad okot, Leclerc ugyanis nem csak egy körön, hanem a megtankolt etapok során is a leggyorsabb volt. Ebben az összevetésben becsatlakozott az élmenők közé a McLaren is, mivel Lando Norris átlagosan csupán 22 századdal maradt el Leclerc-től. A wokingiak után az Aston Martin következett 45 százados lemaradással, így a Red Bull visszaszorult a 4. helyre a pillanatnyi erősorrendben, hátránya pedig már több mint 7 tizedre rúgott.
Viszont ki kell emelni, hogy Verstappen csak 3, Sergio Pérez pedig csak 5 kört ment (Leclerc 6-ot, Norris 8-at, Stroll 9-et, Piastri 11-et, Alonso pedig 12-t), így az ő esetükben a legkevésbé reprezentatív a minta. Emellett még a Mercedes tempóját nehéz belőni, hiszen az autójával küzdő Lewis Hamilton egyáltalán nem teljesített megtankolt autós etapot, ám George Russell átlagosan 8 tizedes lemaradása nem sok jóval kecsegtet a brackley-ieknek.
Persze a péntekről szombatra elvégzendő beállítási munkálatokkal sokat változhat még az egyes csapatok helyzete, illetve az időmérőn a hibákat kíméletlenül büntető melbourne-i aszfaltcsík is okozhat még meglepetéseket, miközben a Pirelli legpuhább gumikiosztása a versenytaktikát illetően is megbolondíthatja a képet. Jelenleg ugyanis nem egyértelmű, hogy egy (közepes-kemény) vagy két (lágy-közepes-közepes) kiállás lehet-e majd a nyerő stratégia.