A Historic mezőnyben ifj. Érdi Tibor, míg az ORB2-ben Ollé Tamás kezdett a legjobban az Esztergom-Nyerges Rally első napján. A tesztmezőnyben Schubert István volt a leggyorsabb szombaton.
Szombat délután kezdetét vette az idei, hazai rallyszezon az Esztergom-Nyerges Rally első napi két gyorsaságijával.
A historic mezőnyben nem történt meglepetés, a Bajna-Lábatlan gyorsasági mindkét teljesítésekor ifj. Érdi Tibor, Wirtmann Ferenc és Magoss Péter voltak a leggyorsabbak, így az ifj. Érdi Tibor-Kerék István kettős 18.8 másodperccel vezet az első nap után a Ford Sierrával a Ford Escortos Wirtmann Ferenc és Kerekes József páros előtt, míg Magoss Péter és Istovics Gergely hátránya 31.8 másodperc a Subaru Legacyval,
Mint ahogy azt ifj. Érdi Tibor elárulta a Rallycafe oldalának, a hétvégi versenyen csak bemelegítenek idei első historic Eb futamuk előtt, azonban már a magyar szezonnyitón is nyerni szeretnének.
Az Esztergom-Nyerges Rallyn visszatért a historic mezőnybe sokak kedvence Varga Zoltán és Endrész István is, akik az E4-es korcsoport ötödik helyén állnak az első két szakasz után BMW-jükkel.
Az ORB2-ben Ollé Tamás és Hatos Balázs diktálta a tempót és mindkét szakaszt megnyerve 8 tizedmásodperc előnnyel vezetnek BMW-jükkel a hondás Rónavölgyi Endre-Aczél András előtt, míg a harmadik helyen Görög Péter és Búzás Róbert áll Citroen C2-vel, 4 másodperc hátránnyal.
Ebben a mezőnyben az első szakasz után még Görögék álltak Olléék mögött, azonban Rónavölgyiék a második szakaszon gyorsabbak voltak, így előzni tudtak.
Az Esztergom-Nyerges Rallyn azonban 13 páros rajthoz állt a tesztmezőnyben is, ahol az első szakaszon Schubert István és Papp Tamás 8 másodperccel volt gyorsabb a Ford Fiesta WRC-vel, mint a második eredményt elérő BMW-s Hevesi Norbert és Szelep, míg a harmadik időt Tóth János és Bán Viktor érte el, Rally2-es Skodájukkal további öt tizedes hátrányban voltak ekkor.
A második szakaszon ismét Schubert érte el a legjobb eredményt, azonban Hevesi Norbert és Tóth János is lassabb volt a szakasz második teljesítésekor, így összetettben Matics Mihály és Matics Barbara lépett a második helyre a Mitsubishivel, valamint 10 másodperces büntetésnek köszönhetően 16.4 másodperc hátránnyal. A harmadik helyen ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter áll további 1.3 másodperc lemaradással a Rally4-es Forddal.
A tesztelők között ismét verseny indul és két szakasz után a negyedik helyen áll az Rallyszakágat vezető Hoffer Zsolt, akinek ezúttal Szilassy Arnold navigál a Rally2-es Skodában.
Vasárnap a fenti mezőnyöknek hat, míg a csak ekkor induló ORB3-as mezőny számára öt gyorsasági szerepel a programban.