Hiába nem kezdett még soha ilyen jól szezont, Carlos Sainz nem lehet maradéktalanul boldog.
Carlos Sainz három idei versenyéből (Szaúd-Arábiában vakbélműtétje miatt nem állt rajthoz) mindhárom alkalommal a dobogón végzett, Ausztráliában pedig 16 nappal a műtétje után nyerni tudott. Ezzel a spanyol pilóta 2022 óta továbbra is az egyetlen, aki le tudta győzni a Red Bullt, és ez most már nem csak egy, hanem két alkalommal jött össze neki. Kicsit azonban keserű a szájíze mind neki, mind a drukkereinek, hiszen már február 1. óta tudjuk, hogy az idei szezon végén távoznia kell, a Ferrari ugyanis leigazolta Lewis Hamiltont a helyére.
„Sajnálatos, hogy nem folytathatom jövőre a Ferrarinál, elnézve, hogy milyen jól dolgozunk együtt a mérnökeim és szerelőim csoportjával. Kissé idegesítő, hogy távoznom kell – ismerte el a Japánban 3. helyen végző pilóta a spanyol DAZN tévécsatornának, majd igyekezett a pozitívumokat nézni. – Másfelől viszont nyitva áll előttem az ajtó, hogy másik csapathoz menjek, ahol remélhetőleg harcolhatok a bajnoki címért, amelyet a Ferrarival üldöztünk az elmúlt 3-4 évben. Úgyhogy most itt az ideje fontos döntéseket hozni. Mindenki tudja, hogy elérhető és gyors vagyok. Meglátjuk, mi történik.”
Fernando Alonso szerződéshosszabbításával az Aston Martin személyében egy potenciális célpontot lehúzhatunk Sainz listájáról, de azért papíron még vannak és lehetnek kiadó helyek. Amennyiben Sergio Pérezzel nem hosszabbít a Red Bull, Sainz akár top autóba is ülhet jövőre, de a Mercedes listáján is bizonyára szerepel, bár egyelőre Andrea Kimi Antonelli tűnik a befutónak, és Sainz aligha vállalná be az űrkitöltő szerepét arra az esetre, ha a Mercedes még 1-2 évig várna a fiatal olasz mély vízbe dobásával.
Emellett természetesen még ott van a 2026-tól Audivá váló Sauber, amely sajtóhírek szerint elkezdett nyomást gyakorolni Sainzra és minél gyorsabb döntést vár, míg Lawrence Barretto, az F1 riportere az X-en a Williams-t is megemlítette. Ez első hallásra jókora visszalépés lenne Sainznak, ám hosszú távon gondolkodva James Vowles csapatfőnök jelenléte kisebb garancia lehet arra nézve, hogy a grove-iak előbb-utóbb visszakapaszkodnak az élmezőnybe.
2-3 tized kellene
Akármi is lesz Sainz jövője, még 20 futama hátravan a Ferrarinál, így értelemszerűen egyelőre a maranellóiakra koncentrál. Hogy a végelszámolásnál lehet-e esélye (55 ponttal a 4. az összetettben, míg Verstappen 77 ponttal vezet), az attól is függ, hogy a Ferrari miként fejleszt, mert egyelőre csak azokon a pályákon tudja felvenni a kesztyűt a Red Bull-lal, amelyek fekszenek az SF-24-esnek.
„Ha jobb lett volna az időmérőnk, olyan lett volna a verseny, mint Bahreinben, és közelebb lettünk volna Checóhoz. Max más szint – nyilatkozta a Japán Nagydíjról. – De jó jel, hogy közelebb voltunk a versenyen, mint az időmérőn, ami teljes ellentéte a tavalyi autónak. Én ezt preferálom, ez volt a cél az idei évre. Most javítanunk kell az autón, mert világos, hogy az olyan pályákon, mint Szuzuka, nem tudunk nyerni.”
„Az autóból hiányzik 2-3 tized. Ha egy kicsit tudunk gyorsulni, akkor felvehetjük a kesztyűt, vagy legalább tarthatjuk a Red Bull tempóját. Remélem, hogy eljön az a fejlesztésünk, amellyel utolérhetjük őket, és minden pályán harcolhatunk velük.”