Óvatoskodás helyett a Honda kimondta azt, amit minden Aston Martin és Alonso-drukker hallani akart.
Amikor egy csapat összeáll egy új motorgyártóval, akkor általában nem lehet elvárni, hogy rögtön az első évben a világbajnoki címért küzdjenek, miközben persze erre is volt példa (legutóbb 2009-ben, amikor a Brawn GP egyből világbajnok lett a Mercedesszel), de nem ez az általános. Sokkal inkább az, hogy néhány év közös építkezés után jutnak el erre a szintre, miként tette azt a Red Bull a Hondával. Azzal a Hondával, amely ötödik éve volt jelen a hibrid-érában akkor, amikor a motorjai bekerültek a bikások anyacsapatának autójába, és még innen is kellett három szezon ahhoz, hogy felérjenek a csúcsra.
A 2021-es közös egyéni vb-cím után aztán beindult a szekér, és az utóbbi két évben a hivatalosan 2021 végén kiszálló, de továbbra is jelen levő japánok mindent vittek a bikás csapattal. 2026-tól azonban új időszámítás veszi kezdetét náluk is, hiszen az új motorszabályok érkezésével istállót váltanak, és onnantól kezdve az Aston Martin partnerei lesznek. És bár a szabályváltozás jó lehetőséget kínál a csapatoknak arra, hogy a szokottnál nagyobbat ugorjanak előre, azért össze is kell csiszolódni a két félnek. Gondolná legalábbis a kívülálló, Watanabe Kodzsi, a Honda Racing Corporation elnöke azonban meglepő kijelentést tett.
„Tudjuk, hogy nagyon nehéz lesz, és ez nem annyira könnyű, de jó célokra van szükségünk, amelyekért a legjobbunkat nyújtjuk az Aston Martinnal közösen. Ezért [Lawrence] Stroll-lal és Mibe Tosihiróval (a Honda elnök-vezérigazgatója – a szerk.) azt a célt tűztük ki, hogy a világbajnoki címet célozzuk meg abban az évben. Reálisan nézve ez nem lesz olyan könnyű” – ismertette a 2026-os terveket az Autosportnak, de azért hozzátette, ehhez jelenleg alighanem nem áll minden rendelkezésre.
„[Jelenleg] valószínűleg hiányzik valami, de el kell mondanunk egymásnak, hogy mi. Az Aston Martinnak, hogy mi hiányzik a Honda oldalán, a Hondának, pedig azt, hogy mi az Aston Martin oldalán. Őszinte párbeszédet kell folytatnunk, hogy közösen topcsapattá váljunk.”
Watanabe szót ejtett arról is, hogy miként jött létre az együttműködés az Aston Martinnal.
„Miután regisztráltuk magunkat motorgyártóként 2026-ra, néhány másik csapat is felvette velünk a kapcsolatot, mert érdekelte őket a közös munka a Hondával. Azután beszéltünk az a csapatokkal és döntést hoztunk. A Hondát lenyűgözte Mr. Stroll erős szenvedélye és vezetése azért, hogy a 2026-os világbajnoki címért harcoljon. Rengeteg pénzt invesztáltak a silverstone-i gyárba, amelyet az építési fázisban meglátogattunk. Emellett számos megbeszélésen vettünk részt Martin Whitmarshal [az Aston Martin Performance Technologies vezérigazgatójával] és Mike Krack [csapatfőnökkel], szóval a menedzsmenttel.”
„Nagyon nyitottak és az egész csapat ugyanabba az irányba megy, egy egységes egészet alkot. Ez nagyon jól festett a számunkra. Eközben ők is azt gondolják, hogy a Honda jó partner nekik ahhoz, hogy világbajnokok legyenek. Már létrehoztunk egy technikai munkacsoportot és egy irányadó bizottsági ülésen megvitattunk néhány fontos problémát, amelyeket talán kijavíthatunk.”
Lehet, hogy a nemrég legalább 2026 végéig hosszabbító Fernando Alonsónak csak összejön, hogy pályafutása során még egyszer harcba szálljon a vb-címért?
Alonso megfutamodott Verstappen elől? – ezek a spanyol pilóta új szerződésének tanulságai