A The Race gyűjtötte össze azt a nem nyilvános feltételrendszert, amelyet az F1 felügyelői alkalmaznak a versenyzők csatái során, és ezek alapján hirdetnek ítéletet a vitatott esetekben.
Ennek érdekében részletes szabályrendszert dolgoztak ki az F1, az F2 és az F3 számára, hogy elvileg lefedjék a legtöbb esetet, és ez alapján döntsenek arról, ki hibázott, kinek volt vagy lett volna elsőbbsége a pályán.
A necces szituációknál számos körülményt figyelembe vesznek (a pályaszakasz sajátosságai, a pilóták manőverei, mire gondolhattak a pilóták és volt-e reális esélyük a manőver sikeres kivitelezésére, gumik állapota, stb.), ez nem változott. Részletes elveket fektettek le viszont arra, miknek kell megfelelnie a támadóknak a kanyarok belső, illetve külső részén bekövetkezett incidenseknél, hogy ne őket ítéljék vétkesnek.
67 év után először nem a győztes kapta a legtöbb pontot egy F1-es nagydíjon
Közös a belső és a külső íven támadók esetében, hogy képesek legyenek szabályosan bevenni a kanyart, valamint végig biztonságosan, az autót irányítás alatt tartva vezessenek – Miamiban Sainz ennek hiánya miatt kapott büntetést, mert megcsúszott, a többi feltételnek megfelelt volna az előzése Oscar Piastri ellen. Szintén közös előírás, hogy a támadó az első tengellyel legalább a megtámadott autó első tengelyének vonaláig elérjen, legkésőbb a kanyar csúcspontjáig. A külső oldalon támadóknak viszont a kanyar kijáratánál is legalább ennyire elöl kell lenni a védelem érdekében, a belül támadóknak pedig nem szabad leterelnie a pályáról a riválist.
Az egymásba fonódó kanyaroknál az elsőnél kialakult helyzet számít, vagyis az a támadó, aki az itteni feltételeket nem teljesíti, később sem részesül előnyben az ítélkezésnél. Magnussen ezért kapott büntetést Miamiban (mármint vasárnap, nem a szombati sportszerűtlen megmozdulásainak sorozatáért), mert a 2-es kanyarnál kívülről kezdte Logan Sargeant támadását, azonban sem ott, sem a 3-asban, belül nem ért az első tengelyével a Williams első tengelye mellé.
Pontosabban definiált szabályok ide vagy oda, sokan úgy érzik, nem javult az F1-es ítélkezés konzisztenciája (ez régóta fennálló probléma), sőt, egyesek szerint rosszabb a helyzet, mint korábban.
Szinte teljesen „becsomagolták” a Ferrari kerekeit – íme az FIA legújabb megoldása az esőre (képek)