Lewis Hamilton pályafutása egyik legrosszabb versenyhétvégéjeként aposztrofálta a kanadait, ami meglepő annak tükrében, hogy a 4. helyen végzett. Ám szombaton délelőtt úgy tűnt, sokkal több is lehet benne, a hétszeres világbajnok ugyanis az első helyen zárta a 3. edzést. Az időmérőn azonban végül csak a 7. helyet szerezte meg, miközben csapattársa, George Russell pályafutása második pole pozíciójának örülhetett.
Ez alapjaiban meghatározta Hamilton versenyét, aki a futam kezdeti szakaszát Fernando Alonso mögé szorulva töltötte. Később azonban sikerült feljebb kapaszkodnia, és a második biztonsági autós fázis után remek tempót autózott. Russell hibája után pedig a 3. helyet is átvette, ám nem tudta maga mögött tartani a csapattársát, aki az utolsó előtti körben visszaelőzte.
„Ez nem volt egy pozitív futam a számomra. Úgy éreztem, ez volt az egyik legrosszabb versenyem valaha. Helyenként jó volt a tempóm, de végső soron ez egy nagyon gyenge hétvége volt tőlem” – nyilatkozta az F1 TV-nek a szemmel láthatóan letört hétszeres világbajnok.
„Nyilván azzal, hogy hetedik lettem az időmérőn, visszavetettem magam, aztán hosszú-hosszú időre beszorultam Fernando mögé, ahogyan arra számítani lehetett. Utána rengeteg időt veszítettem aztán megint, aztán kicsúsztam… Akárhogy is, a pozitívum, hogy az autó fejlődik, és szerintem ha úgy kvalifikálok, ahogyan kellett volna, akkor a győzelemért harcoltam volna, ezért igen frusztráló ez.”
Úgy tűnt tehát, hogy a Kanadában pályafutása során 6 pole-t és 7 győzelmet szerző pilóta leginkább magát okolja, de ekkor jött egy érdekes okfejtés arról, hogy az időmérőn miért nem tudott úgy szerepelni, mint Russell.
„Nos, a gumik az egész hétvége során működtek, aztán eljött az időmérő, és minden alkalommal, amikor elhagytam a garázst, a gumik hőmérséklete valamilyen oknál fogva túl alacsony volt. Mindegyik szett két-három fokkal hidegebb volt, mint kellett volna, ezt pedig nem lehet behozni, úgyhogy nem tudtam üzemi hőfokra hozni a gumikat. Ezt igazán meg kell vizsgálnunk, mert szerintem valami volt a gumimelegítő paplanokkal” – mondta.
Amennyiben tényleg ez volt a helyzet, az vagy az órákkal korábban beüzemelt, a gumikat előre programozott módon melegítő gumipaplanok meghibásodását jelenti, vagy azt, hogy a Mercedes elrontott valamit a beállítással. Arra egyelőre semmi nem utal, hogy a csapat szándékosan tolt volna ki Hamiltonnal, és egyébként sem lenne semmi értelme ezt tennie. A hétszeres világbajnok megjegyzései mindenesetre furcsák, már csak azért is, mert Monacóban kijelentette: arra számít, hogy a hátralevő versenyeken nem fogja tudni megfordítani a jelenleg 8-1-re álló időmérős párharcot Russell-lel szemben.
Hamilton emellett a Hercegségben azt sugallta, a Mercedes Russellnek adta az új első szárnyat, ám utólag kiderült, hogy a hétszeres világbajnok önként mondott le az elemről.
Russell tiszta vizet öntött a pohárba Hamilton félrevezető és vádló nyilatkozata után