A Hyundai a WEC Hypercar felé kacsingat, de a WRC bízik abban, hogy megtartja az összes jelenlegi gyártót, és még bővíteni is tudja a bázist.
A WRC promótere mindent megtesz, hogy megtartsa a jelenlegi autógyártókat a sorozatban, és 2027-től legalább egy új márka is csatlakozzon – írta az Autosport.com. A WRC már régóta törekszik a gyártói bázis bővítésére, hiszen a Citroën 2019-es kiszállása óta a Toyota, a Hyundai és az M-Sport révén a Ford képviselteti magát a királykategóriában.
Ráadásul a Lengyel Rallyn olyan hírek kezdtek el keringeni, hogy a Hyundai szeretne csatlakozni a WEC Hypercar mezőnyéhez, és a következő három évben a LeMans-i 24 órás versenyen is indulna, így kérdésessé vált a jövője a WRC-ben. A csapatfőnök Cyril Abiteboul elmondta, időben bejelentenek mindent, elsőként a WRC-s terveikről beszélnek, ez talán szeptemberben meg is történhet.
A hír egy hónappal azután kapott lábra, hogy a WRC a gyártók nyomására a stabilitás mellett döntött a következő két évre, és csak 2027-től vezeti be a tervezett új szabályokat. A ERC promótere azonban nem aggódik a Hyundai miatt, és bővítené is a palettát.
„Nem mondhatom, hogy nincsenek kétségeim az összes gyártó maradásával kapcoslatban, mert ez nem a mi döntésünk, de olyan bajnokságot hozunk létre, amelyben érdemes lesz ott lenni – nyilatkozta az Autosport.com-nak Peter Thul, a WRC Promoter vezető sportigazgatója. – Remélem, hogy ennek az évnek a végére elkészül a 2027-től esedékes szabályrendszer, akkor legalább még egy gyártóval bővül a mezőny, ez az egyértelmű célunk.”
A jelenlegi három gyártóról Peter Thul elmondta, folyamatosan egyeztetnek velük azért, hogy megtartsák őket, és nyitottak minden javaslatukra, akár a szabályozással kapcsolatban is.