A világbajnokságot bár az egyéni és gyártói pontversenyben is a Hyundai és Thierry Neuville vezeti, összességében a Toyota és Kalle Rovanpera dominálja a szezont.
Az idei világbajnokság igen furcsa képet mutat, hiszen a részmunkaidős versenyzők állnak a legfőbb statisztikák élén, ugyanakkor a világbajnoki pontversenyeket a kiegyensúlyozott teljesítménynek köszönhetően a Hyundai és Thierry Neuville vezeti.
Kilenc verseny után a toyotás Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier egyaránt három győzelmet tudott aratni, míg a Hyundai részéről Thierry Neuville, Esapekka Lappi és Ott Tanak is egy-egy versenyt tudott eddig nyerni.
Ami a dobogókat illeti a Sébastien Ogier hatszor végzett az első háromban, míg Thierry Neuville, Elfyn Evans, valamint Adrien Fourmaux 4-szer. A gyártók terén A Toyota 14-9-re vezet a Hyundai előtt, míg az M-Sport néggyel a harmadik.
A szakaszgyőzelmek terén Kalle Rovanpera 45-tel vezet, míg őt Thierry Neuville 39, Sébastien Ogier pedig 26 részsikerrel követi.
Itt a Toyota 94-71 arányban vezet a Hyundaijal szemben, eddig öt toyotás és öt Hyundai-pilóta tudott szakaszt nyerni.
Az M-Sport részéről Adrien Fourmaux 5, Martins Sesks 2 szakaszt tudott nyerni, míg egy szakaszgyőzelmet a WRC2-ben induló Georg Linnamae is tudott szerezni Toyotával.
A kilenc verseny során Kalle Rovanpera 72 szakasz erejéig állt az élen, míg Sébastien Ogier 30, Thierry Neuviulle pedig 26. A gyártókat tekintve a Toyota 121-51 arányban vezet e téren a Hyundaijal szemben.
Tehát minden fontosabb statisztika élén toyotás versenyző áll, ennek ellenére a Hyundai vezeti Thierry Neuville révén a pilóták, Martijn Wydaeghe révén a navigátorok bajnokságát, valamint a gyártók pontversenyét is. Ez egyaránt köszönhető az idei pontrendszernek, valamint a Hyundai versenyzőinek és csapatának kiegyensúlyozottabb teljesítményének is.