back to top
2024. november 23. 18:46

KezdőlapWRCOtt Tänak őszinte volt, és a Toyota megközelítését dicsérte

Ott Tänak őszinte volt, és a Toyota megközelítését dicsérte

-

A Hyundai harmadik autója még kiadó a következő szezonra, Ott Tänak szerint akár a Toyota megközelítését is lehetne alkalmazni.

A Hyundainak két versenyzője már van a következő szezonra, hiszen Ott Tänak maradása mellett a csapat nemrég bejelentette, hogy egy évvel meghosszabbította Thierry Neuville szerződését. A harmadik autó azonban továbbra is kiadó.

Az elmúlt években a Hyundai több pilótát rotált a harmadik autóban, az idén például Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo váltotta egymást a volán mögött. Azonban elképzelhető, hogy a Hyundai jövőre három teljes munkaidős pilótával áll fel, azz M-Sporttal kiváló szezont futó Adrien Fourmaux neve hangzik el a leggyakrabban, de egyelőre még semmi sem dőlt el.

A Hyundai észt pilótája, Ott Tänak a VivatBetnek adott interjúban osztotta meg véleményét ezzel kapcsolatban.

„A jelenlegi rendszer egy kicsit trükkös lehet a versenyzőknek – mondta Tänak. – Mivel sokan vannak, elég hosszúak lehetnek a versenyek közötti szünetek. A jelenlegi tesztmenetrend mellett a versenyzők nagyon kevés ülésidőt kapnak, és néha nem is gyakorolhatnak a verseny előtt. Márpedig ha elegendő felkészülés nélkül érkeznek egy versenyre, az sokkal nehezebbé teszi számukra a dolgokat. Úgy érzem, ezt jövőre csapatként jobban meg tudjuk szervezni.”

Ott Tänak
Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Tänak véleménye szerint két lehetőség van: vagy egy teljes munkaidős pilóta, vagy két részmunkaidős versenyző a harmadik autóba. Ez segítene a harmadik autóban versenyzőknek abban, hogy ne essenek ki a ritmusból. Az idén a Toyota például két részmunkaidős pilótát ültetett a harmadik autóba, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä eddig fejenként három győzelmet szerzett.

„Úgy gondolom, hogy a Toyota nem rossz utat választott. A sportág olyan irányba halad, hogy a részmunkaidős versenyzők is képesek versenyeket nyerni. Az általuk megszerzett előny is jelentős – utalt Tänak arra, hogy a csak néhány ralin részt vevő versenyzők gyakran kedvező rajtpozíciót kapnak a murvás raliversenyeken. – Ez határozottan megváltoztatta egy kicsit a rendszert. Lehet, hogy ez nem ideális a sportág számára, de amíg a szabályok úgy maradnak, ahogy most vannak, addig alkalmazkodnunk kell, és a lehető legtöbbet kell kihoznunk a rendszerből.”

A Toyota ebben a szezonban több győzelmet aratott, mint a Hyundai (6–4), a Hyundai mégis 35 ponttal vezeti a gyártók bajnokságát három fordulóval a vége előtt. A WRC a jövő héten Chilében folytatódik.

Friss