Fernando Alonso egy szponzori rendezvényen beszélt terveiről. A kétszeres F1-világbajnok továbbra is a Forma-1-re összpontosít, ám utána inkább a Dakarra térne vissza, mint az Indy500-ra.
Az Aston Martin spanyol versenyzője, aki 2026-ig írt alá szerződést az istállóval, azt mondta, hogy még mindig arra törekszik, hogy megnyerje harmadik F1 világbajnoki címét. Miután a csapat Adrian Newey-val, a Ferrari technikai igazgatójával, Enrico Cardile-lal és a Mercedes korábbi erőforrás-főnökével, Andy Cowell-lel erősítette meg technikai csapatát, erre akár jó esélye is nyílhat a jövőben.
Alonso arra is válaszolt, hogy visszatérhet-e Indianapolisba, hogy teljesítse az Indy 500, a Le Mans-i 24 órás verseny és az F1-es Monacói Nagydíj megnyerésével az autóversenyzés tripla koronáját, de ez bármilyen csábítóan is hangzik, most nem annyira fontos számára.
„Háromszor próbálkoztam az Indy 500-on, és nem jártam sikerrel. Ez az egyetlen, ami hiányzik. De jelenleg nincs benne a terveimben. Most nagyon-nagyon a Forma-1-re koncentrálok. A következő két-három évben meg akarom nyerni a harmadik világbajnoki címet. Jelenleg ez az első és egyetlen prioritásom. Utána, mivel 45-46 éves leszek, azt hiszem, az az elkötelezettség, amit az Indy 500-ra való indulás megkövetel, az a rengeteg tanulás, amit újra kell majd csinálnom… ez egy kicsit túl sok lesz. Legalábbis most így gondolom, de nem tudom száz százalékosan megmondani” – magyarázta Alonso.
Azt viszont sokkal valószínűbbnek tartja, hogy újra megpróbálja megnyerni a Dakart, ami szerinte még inkább bizonyítaná versenyzői sokoldalúságát. A spanyol ezt már többször hangsúlyozta, legutóbb épp egy éve nyilatkozott úgy, hogy majdnem biztos, hogy visszatér a Dakarra.
F1-es szünete alatt Alonso a 2020-as Dakaron a Toyotával a 13. helyen végzett az ötszörös motoros győztes Marc Coma mellett, a 10. szakaszon történt baleset után órákba telt megjavítani az autót.
„Azt hiszem, a következő legnagyobb kihívásom a Dakar lesz. Ha meg tudom nyerni, az óriási jutalom lesz számomra. Nyertem a Forma-1-ben, az endurance versenyeken, Le Mans-ban és Daytonában, és ha a tereprallyban is győzni tudok, az sokat jelent majd számomra, mint pilóta” – mondta a spanyol, majd az is kifejtette, hogy miért ennyire fontos neki, hogy a sivatagban is a legjobb legyen.
„Egy Forma-1-es autót nem lehet ugyanúgy vezetni, mint egy Le Mans-i autót, amelynek 24 órát kell teljesítenie a győzelemért, vagy a Dakaron, ahol a dűnéken és a Szaúd-Arábia körüli sziklás-murvás terepen kell végigmenni. Szóval tanulnom kellett, és a nulláról kellett kezdenem ezekben a kategóriákban, és a világ legjobb versenyzőivel kellett körülvennem magam az adott sorozatban, tanulnom tőlük, és alázatosnak kellett lennem. Nem okozott gondot elfogadni, hogy fogalmam sem volt arról, hogyan kell raliautót vezetni, de fejlődtem és tanultam tőlük, egészen addig amíg képes voltam versenyezni a világ legkeményebb raliversenyén.”