A Haas és a Toyota technikai együttműködési megállapodást kötött, amitől kölcsönös előnyöket várnak.
A bejelentés nem váratlan, az elmúlt hetekben már megszellőztették a bennfentesek. A megállapodás alanya a japánok részéről a Toyota Gazoo Racing, a vállalat motorsport-részlege, akik az együttműködés tartalma alapján a tervezési és (főleg a szénszálas alkatrészek esetében) gyártási feladatok, folyamatok során segítik az amerikai F1-es csapatot, ők pedig szakmai tapasztalatokat és médiamegjelenést kapnak cserébe a Haastól. Előbbi keretében a Toyota versenyzői, mérnökei, szerelői részt vesznek a Haas pályán végzett tesztjein.
Starting off our Technical Partnership at the home of Toyota 🇯🇵
Sharing our news as we look to contribute to the development of the automotive industry together 🤜🤛#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/KmyXdBOFjf
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 11, 2024
„Alapvető fontosságú lesz a fejlődésünkben és a Forma-1-es versenyképességünk javításában, hogy igénybe vehetjük a Toyota Gazoo Racing erőforrásait és ismereteit, illetve technikai és gyártási folyamatait” – mondta a Haas csapatfőnöke, Komacu Ajao.
Adja magát a kérdés, mit szólt az autóipari rivális érkezéséhez a Haas motorszállítója, a Ferrari: nos, Komacu kifejtette, hogy áldást adtak rá. A Toyota visszatérése egyelőre tehát nem azt vetíti előre, hogy motorgyártóként is megteszik ezt.
Mint ismert, a Toyota 2002 és 2009 között versenyzett a Forma-1-ben, de csúfosan megbukott, egyetlen futamgyőzelmet sem aratott, hiába költött el temérdek pénzt. A márkanév azóta leginkább abban a kontextusban jött szembe azóta az F1-ben, hogy a szélcsatornájukat használta időközben több istálló. A Toyota később a hosszútávú versenyek világbajnokságában, a WEC-ben lelt sikerekre.