KezdőlapORBA koránkelés már nem, csak a lassítók zavarják Varga „Cigány” Zoltánt

A koránkelés már nem, csak a lassítók zavarják Varga „Cigány” Zoltánt

-

Libaszámolás, örömautózás – a Historic-mezőny két közönségkevence, Varga „Cigány” Zoltán és Zsíros „Zsírpapa” Imre mesélt a Zemplén Rally első napjáról.

Két közönségkedvenc páros lopja el a show-t a Zemplén Rally Historic-mezőnyében, ráadásul Varga „Cigány” Zoltán és Endrész István jókora fölénnyel vezet a minden kategóriában izgalmas első nap után, a többiek csak a BMW M3 E30 hátát nézik, pedig a duó látvánnyal sem spórol. Zsírpapa és Meszes, vagyis Zsíros Imre és Mészáros Sándor pedig feltámasztotta a Lada VFTS-t, és jókora kihagyás után újra ezzel mennek – ahol nézők vannak, ott biztosan keresztbe.

„Jól megy minden – jelentette ki a régi ladás tempót hozó Varga „Cigány” Zoltán az első nap utolsó gyorsaságija után. – A régi itiner szerint sokkal több a lassító, ezt meglehetősen utálom, és nem értem, hogy miért van így, de úgy néz ki, ezzel együtt kell élni. Teljes mértékben jó volt minden, a végén egy kicsit játszottam, meg is forogtam, meg volt egy kis gondunk is, csak hogy legyen. Eltört a váltórudazat, de szerencsére az első kör utolsó gyorsaságija után, be tudtunk jönni, és megcsináltuk, de valahogy nem ott vannak a sebességek, ahol voltak. Meg kellett szoknom, de sikerült, ezen kívül nagyon jó a kocsi, versenyezni szintén, és imádom ezt a környéket. Ez így most jó, de a libákat holnap számolják.”

Az a bizonyos holnapm vagyis a vasárnap meglehetősen korán kezdődik, a Historic-mezőny 7.53-kor már gyorson lesz, persze az óraátállítás miatt az érzékszerveinknek ez megegyezik az előző napi 8.53-as kezdéssel. Varga „Cigány” Zoltán azóta legendává nemesült nyilatkozatában egyebek mellett elmondta, hogy nem szeret korán kelni, megkérdeztük, ezen a téren változott-e a helyzet.

„A szervezetem bírni fogja, ugyanúgy kell csinálni a dolgokat, mint az első napon. Másrészt amikor már öreg az ember, akkor tud korán kelni, ezt sajnos tapasztaltuk – válaszolta az éllovas. – Ki fog simulni minden, meg kell csinálni nyolc gyorsaságit, van több mint négy perc előnyünk, most már nem kell életre-halálra menni, ahol a nézők vannak, ott meg kell húzkodni. Ez a feladat.”

Zsírpapa és Cigi
Fotó: Rallye Rádió

Zsírpapa egyedül az elfogyó gumik miatt vakarta a fejét, egyébként csupa mosoly volt, amikor kihajtogatta mind a 196 centijét a 369-es rajtszámú VFTS-ből – a különleges rajtszám oka, hogy Meszes a múlt hónapban volt 69 éves.

„Minden zsír – köszönt be, hát hogyan máshogyan. – Azért kicsit féltem attól, hogy lassan két éve nem ültünk kocsiban, vagyis hát tavaly ültünk, de akkor fel is dőltem Győrben. Ehhez képest ez a nap hibátlan volt. De tényleg. Nagyon elvertek, mert még meg kellett szoknom az új autót, de valójában behoztuk úgy, ahogyan szerettük volna. Nagyon jó volt együtt menni Meszessel, főleg ezzel a rajtszámmal, ezúton is köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult, hogy meglephessem vele. Vasárnapra az a bajunk, hogy nincs több gumink, most próbálom kitalálni, hogy melyik kopottat tegyem fel, hogy még valahogy végigtaláljunk az úton. Gyakorlatilag örömautózás van, és ez teljesen jó így.”

A Historic-mezőny képzeletbeli dobogóján az első nap után a még mindig parádés tempót menő Varga „Cigány” Zoltánék mögött a Plesz Márk és Dombai Szabolcs, valamint az örökös bajnok Wirtmann Ferenc és Kerekes József áll.

Friss