back to top
2024. október 30. 22:16

KezdőlapERCPeugeot 306 Maxikat készít Loeb segítségével a Historic Európa-bajnok csapata

Peugeot 306 Maxikat készít Loeb segítségével a Historic Európa-bajnok csapata

-

Az olasz Andrea “Zippo” Zivian csapata, az IKE Racing Peugeot 306 Maxit szeretne a 2025-ös szezonra elkészíteni, az autók tesztelésévben pedig Sébastien Loeb is részt vesz. 

A kétszeres Historic Európa-bajnok olasz Andrea Zivian csapata, az IKE Racing nagy bejelentést tett, Peugeot 306 Maxi autókat készít a 2025-ös verseny szezonra. 

Az első elkészült autóval Francois Delecour a Rally Legenden indult.

„A 90-es évek ralijának szerelmese vagyok – magyarázta Andrea Zivian az AutoHebdo.fr oldalnak. – Nagyon szerettem volna szeretett 306 Maximat visszatenni az utakra, de az elromlott sebességváltó miatt ez lehetetlen álom és leküzdhetetlen akadály volt, mivel az eredeti hétfokozatú magnézium sebességváltó különösen bonyolult és beszerezhetetlen volt. Különböző vizsgálatok és próbálkozások után sikerült megoldanunk ezt a problémát az eredeti alkatrész beszkennelésének köszönhetően, amit aztán teljesen átdolgoztak: először a tokok – a nagyobb tartósság érdekében alumíniumból építették – majd az összes belső mechanika. Az első váltókat Sébastien Loeb 306-osa kapta meg, így miután sikeresen teljesítették a tesztet, készen álltunk a következő kihívásokra.” 

Fotó: Francois Delecour

Az IKE Racing úgy döntött, hogy a már kész autó egyes alkatrészeit lemásolja és készít még 306-ost. 

„Több ember szakértelmét is ki kértük. Az R.T.R Project cég, amely egy olasz mérnöki cég, átépítette a sebességváltót, a Mako Shark gondoskodott a kompozit anyagokról, a Lettieri Technology pedig komplett kipufogót készített. Végül a projektbe bevontuk a Sébastien Loeb Racinget, amely felmérte a megbízhatóságot, és partnerünk lesz a franciaországi és belgiumi tevékenységekben.” 

Ennek a nagyszerű projektnek az első szakasza már megvalósult, a második szakasz során két Peugeot 306 Maxi fog elkészülni a következő hónapokban, melyekhez az alvázat már le is gyártották. Az autók pedig a 2025-től érvényes Historic rali szabályoknak megfelelően készülnek majd el. Az autókhoz majd alkatrészek is elérhetőek lesznek egy online áruházon keresztül. 

„Ez a kedvenc autóm – mosolyodott el Mario Fornaris. – A 306 Maxi életem kalandos és pótolhatatlan emberi élményekben gazdag időszakában volt jelen. Véleményem szerint ez az utolsó a romantikus rally autók közül. Könnyű, mint egy pályaautó, széles és tökéletesre hangolt, mint egy gokart, szívómotorral felszerelve, amely közel 10 000-es fordulatszámon sikított, és hatalmas fékekkel szerelték fel. Az aszfalton képes volt legyőzni a WRC-ket. Az autónk még az eredetinél is gyorsabb lesz.” 

A Rally Legenden jelenlévő olasz mérnök, aki a WRC-ben a Peugeot-val és a Mitsubishivel dolgozott, beszélgetett François Delecourral, aki nagyon jól érezte magát a rendezvény gyorsasági szakaszain. 

Fotó: Francois Delecour

 „Az IKE Racing által készített Peugeot 306 Maxi fantasztikus a motor és a futómű szempontjából” – mondta. – A Reiger felfüggesztésekkel sokkal kiegyensúlyozottabb és gyorsabban is megy. Ugyanez vonatkozik a motorra, amely nagy teljesítményű. Gratulálunk az IKE Racingnek az elvégzett figyelemre méltó munkához. Legközelebb ezzel az autóval, remélem a Madeira Rallyn november 15-17. között találkozunk.” 

Zippo a jelenlegi Historic Eb abszolút értékelését is vezeti Audival, azonban ifjabb Érdi Tibornak és Kerék Istvánnak még lesz esélye a szezonzáró Akropolisz Rallyn, hogy megelőzze és bajnoki címet szerezzen a Ford Sierrával.

Friss