2012-ben a Ciprus Rally utolsó gyorsasági szakaszával zárult le a mindössze hat évet élt, de annál sikeresebb ralibajnokság, az Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Az IRC-t 2006-ban hozta létre az Eurosport Events, a bajnokság az FIA szabályai alapján működött, azonban a Nemzetközi Szövetség hivatalos bajnokságai közé sosem került be.
Az első szezon csupán négy versenyből állt és a 2012-ig létező Dél-Afrikai Rallyn, a belga Ypres Rallyn, a portugál Madeira Rallyn, valamint az olasz Sanremo Rallyn is szinte folyamatosan más mezőny vett részt az IRC értékelésében is.
Az első bajnoki szezont Giandomenico Basso nyerte, aki Belgiumban és Portugáliában is nyert Fiat Abarth Grande Punto S2000-rel, míg a másik két futamon nem indult.
Az év végi második helyet Alister McRae (Mitsubishi Lancer Evo VIII) dél-afrikai győzelmével, míg Paolo Andreucci (Fiat Abarth Grande Punto S2000) olasz sikerével szerezte meg.
2007-ben már kilenc versenyből állt a szezon, a bajnoki címet pedig a spanyol Enrique Garcia Ojeda szerezte meg Peugeot 207 S2000-rel francia márkatársa, Nicolas Vouilloz, valamint a Fiatos Andrea Navarra előtt. Érdekesség, hogy Ojeda futamgyőzelem nélkül, de hat dobogós eredménnyel tudott bajnok lenni. A szezon során Vouilloz három, Navarra 1 győzelemmel tudott még év végén dobogón zárni, míg Luca Rossetti 2, Giandomenico Basso, Anton Alén és David Higgins 1-1 versenyt tudott még nyerni.
Ebben a szezonban már ifj. Tóth János is indult három IRC-futamon Peugeot-val, azonban az egyetlen magyar abszolút pontszerzés Szabó Gergely nevéhez fűződik, aki Oroszországban tudott a nyolcadik helyen célba érni Evo IX-ces Mitsubishivel.
2008-ban már 10-re nőtt a versenyek száma, szezon végén azonban csak a hét legjobb eredmény számított. A futamokon is egyre jobb versenyzők álltak rajthoz. Az év végi bajnoki címet végül egyetlen futamgyőzelemmel Nicolas Vouilloz szerezte meg Peugeot-val a korábbi WRC-sztár márka – és csapattársa, Freddy Loix, valamint Giandomenico Basso előtt.
A szezon során Vouilloz tehát egy, míg Loix három, Basso, Luca Rossetti 2-2, míg Juho Hanninen és Jarkko Miettinen 1-1 versenyt tudott nyerni.
Abszolút értékelésben a legjobb magyar szereplés ifj. Tóth János nevéhez fűződik, aki négy futamából kettőn is pontot szerzett és a bajnokság 20. helyén zárt.
Az IRC-történelme során először kiírt 2WD bajnokságot az olasz Marco Cavigioli nyerte Fiat Gande Punto JTD-vel.
2009-ben újabb két versennyel 12 futamra bővült volna a bajnokság, azonban a Japán Rallyt végül törölni kellett, miután a gyári csapatok nem utaztak volna el az ázsiai versenyre.
A bajnokság végén az északír Kris Meeke szerezte meg a bajnoki címet négy győzelmet aratva Peugeot-val, a skodával két sikerig jutó Jan Kopecky előtt, míg a harmadik helyet Freddy Loix szerezte meg ugyancsak Peugeot-val.
A szezon során egy-egy további versenygyőzelmet tudott szerezni Giandomenico Basso (Fiat Abarth Grande Punto S2000), Juho Hanninen (Skoda Fabia S2000), Guy Wilks (Skoda), Carl Tundo (Mitsubishi Lancer Evo IX), valamint a szezonnyitó Monte-Carlo Rallyt nyerő Sébastien Ogier (Peugeot 207 S2000).
A bajnokság negyedik szezonja során ugyancsak ifj. Tóth János tudott csak Peugeot-val abszolút értékelésben pontot szerezni, miután a Barum Rallyn hetedik helyen ért célba Peugeot-val.
A 2WD bajnokságban a francia Denis Millet lett a bajnok Peugeot 207 RC R3T autóval, míg a 2014-ben visszavonult Vizin László R3-as Hondával a bajnokság negyedik, Puskádi János ugyancsak Hondával a 19. helyet szerezte meg.
2010-ben ugyancsak 12 futamból állt a bajnokság, azonban csak a legjobb nyolc eredmény számított év végén.
A bajnoki címet Juho Hanninen szerezte meg Skodával, három versenyt szerezve, az ugyancsak egy futamot nyerő csapattársa, Jan Kopecky és a Peugeot-os Kris Meeke előtt.
Freddy Loix már Skodával indult a bajnokságban és három versenyt nyerve a bajnoki negyedik helyen zárt, de versenyt tudott még nyerni Bruno Magalhaes (Peugeot), Paolo Andreucci (Peugeot), Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) és Nasser Al-Attiyah (Ford) is.
A 2WD bajnokságban Harry Hunt lett a bajnok Ford Fiesta R2-vel, míg a magyar versenyzők közül Vizin László a 12., Puskádi János 21. helyen zárt.
2011-ben egy futammal, 11 versenyre csökkent a bajnoki szezon, azonban ekkor már a pécsi Mecsek Rallyra is ellátogatott az IRC-mezőny. A bajnokság végén a hét legjobb eredmény számított.
A bajnoki címet Andreas Mikkelsen szerezte meg a Skoda pilótájaként, miután a másfélszorzós Skót Rallyt és a kétszeres szorzójú Ciprus Rallyt is megnyerte.
A második helyen a két versenyt nyerő Jan Kopecky, míg a harmadikon a három futamot nyerő Juho Hanninen zárt ugyancsak Skodával.
Thierry Neuville 2, Freddy Loix és Bryan Bouffier egy versenyt tudott még nyerni.
A Mecsek Rallyn hatalmas csatában Kopecky szerezte meg a győzelmet 8 tizedmásodperc előnnyel Thierry Neuville és 1 perccel Freddy Loix előtt, de a verseny utolsó két szakasza előtt Mikkelsen is tudott a verseny élén állni. A verseny elején pedig Turán Frigyes tudott az élmezőnnyel harcolni Fordjával.
Az abszolút bajnokságban Aschenbrenner György Mitsubishivel érte el a legjobb eredményt pécsi hatodik helyével a 21. helyen zárt, Bútor Róbert ugyancsak a Mecseki nyolcadik helyével a bajnokság 32. helyén zárt, míg Puskádi János az ukrán Yalta Rallyn az R3-as Hondával tudott abszolút pontszerző helyen zárni.
A 2WD bajnokságot a francia Jean-Michel Raoux nyerte R3-as Renault Clióval, míg magyar versenyzőként Puskádi szerepelt a legjobban, aki Raoux és az olasz Stefano Albertini mögött a harmadik helyezte szerezte meg.
2012-ben 13-ra emelték a versenyek számát a bajnokságban azonban év végén csak a kilenc legjobb eredmény számított.
A szezon során bejelentésre került, hogy talán az IRC-sorozat sikere miatt is az Eurosport Events veheti át az akkor még nem a legjobb napjait élő Rally Európa-bajnokság (ERC) szervezését 2013-tól, így ez volt az IRC-ben az utolsó szezon.
Az utolsó szezon pedig Andreas Mikkelsen bajnoki címével zárult, miután két versenyt nyert Skodával, így az IRC-bajnokság egyetlen kétszeres bajnoka lett.
A szezon végi második helyet Jan Kopecky 2, míg Juho Hanninen a harmadik helyet három futamot nyerve szerezte meg ugyancsak Skodával.
Az utolsó évben Giandomenico Basso (Ford Fiesta RRC) 2, Nasser Al-Attiyah (Ford Fiesta RRC), Dimitar Iliev (Skoda Fabia S2000) és Dani Sordo (Mini Cooper S2000 1.6T) 1-1 versenyt tudott nyerni.
A Mecsek Rallyval kapcsolatban már a szezon előtt kiderült, hogy anyagi problémák miatt nem tud a naptárba kerülni, azonban magyar versenyzők így is pontot tudtak szerezni az abszolút bajnokságban, Szabó Gergely (Mitsubishi Lancer Evo X R4), Vizin László (Skoda Fabia S2000) egyaránt 8-8 pontot gyűjtve a 44. helyet szerezte meg, míg Puskádi János (Skoda) az 52., Bujdos Miklós (Mitsubishi Lancer Evo IX) 58. helyen zárt.
A 2WD bajnokság bajnoki címét Harry Hunt szerezte meg, míg Krózser Menyhért legjobb magyar versenyzőként a bajnokság 32. helyén zárt Renault Clio R3 Maxival.
A bajnokság utolsó szezonja során sajnos tragédia is történt, Craig Breen az olasz Targa Florion bekövetkezett balesete során Gareth Roberts navigátor hunyt el. Sajnos, 2023. április 13-a óta a két barát ismét együtt tud versenyezni az égi ralikon.
A bajnokság hat éves története során autógyártók sora választotta ezt a sorozatot, míg a versenyek mezőnyében sok korábbi és későbbi WRC-sztár jelent meg.
A nagysikerű bajnokság 2012. november 4-én a Ciprus Rally utolsó szakaszán zárult le.