back to top
2024. november 14. 21:59

KezdőlapWRCMillener szerint még évekig nem fog változni az M-Sport mostani helyzete

Millener szerint még évekig nem fog változni az M-Sport mostani helyzete

-

Az M-Sport hat éve az utánpótlás nevelő csapat szerepét tölti be, azonban amikor versenyzői elérnek egy magasabb szintre, nem tud versenyezni más gyártó ajánlatával és elveszíti pilótáját. Richard Millener szerint ez a helyzet még néhány évig nem fog változni. 

Az M-Sport utoljára 2017-ben és 2018-ban tudott vb címért versenyezni, és Sébastien Ogier a fordos csapattal nyerte ötödik és hatodik vb címét. 2017-ben azonban a gyártók vb címét is sikerült az M-Sportnak megszerezni Sébastien Ogier, Ott Tanak és Elfyn Evans vezetésével. 

2019-től azonban változott a csapat felállása és azóta inkább utánpótlás nevelő csapatnak számít az M-Sport, mely általában nem tud harcolni a nagyobb költségvetéssel dolgozó gyártók ajánlataival. 

Megjelent az M-Sportról szóló sorozat negyedik része, melyben már Martins Sesks is főszerepet kapott

“Célunk 2025-ben is az lesz, hogy versenyképesek maradjunk – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Ugyanakkor reálisan kell látnunk azt, hogy mit engedhetünk meg a rendelkezésre álló költségvetéssel. Ez néha pedig azt jelenti, hogy a jobb versenyzőinket el kell engednünk, és most nem feltétlenül Adrien Fourmaux-ról beszélek csak. Adriennek is vannak lehetőségei a jövőre nézve, egyelőre azonban nem ismerem a döntését.” 

“Amikor 2018 végére elvesztettük Sébastien Ogier-t, Ott Tanakot, majd Elfyn Evanst is, az nagyon nehéz időszak volt. Azonban igyekeztünk előre nézni. Jelenleg is a jövő nagy versenyzőjét igyekszünk felkutatni. Ez a politika pedig azt jelenti, hogy az M-Sport csapatában nem mindig van olyan versenyző, aki képes a vb címért harcolni, amikor azonban erre a szintre lépnek, akkor a nagyobb költségvetésű csapatok ajánlataival nem tudunk harcolni. Ezért később ismét a jövő nagy versenyzőjét kell keresni.” 

Millener bízik benne, hogy egyszer ismét képes lesz az M-Sport vb címre is esélyes versenyzőt foglalkoztatni, azonban erre még néhány évig nem lát esélyt. 

“Bízom benne, hogy egyszer javulni fog a helyzetünk és egy szintre kerülünk a többi csapattal. Erre a legnagyobb esélyt a szabályváltozások idején látom. A jövőbeni technikai szabályok célja a költségcsökkentés is, ezért remélem, hogy kiegyenlítettebb feltételek lesznek a jövőben mind a számunkra, mind az új gyártóknak.” 

Adrien Fourmaux távozását vetítheti elő a legutóbbi interjúja

A WRC-ben 2027-ben lesz ismét nagy szabályváltoztás.

A jelenleg WRC csúcskategóriájában versenyző pilóták közül Ogier, Tanak, Evans, Adrien Fourmaux és Grégoire Munster mellett Thierry Neuville, Esapekka Lappi is versenyzett korábban az M-Sportnál. 

Dani Sordo a 2012-es Argentin Rallyn indult Forddal, Kalle Rovanpera 2017-ben R5-ös Fiestával mutatkozott be a WRC-ben. 

Friss