A Land Rover Defender 2026-ban indul a Dakar Rallyn, az autó fejlesztése már folyamatban van, jövőre pedig hivatalos partner lesz a gyártó.
Nagy bejelentést tett a Land Rover, amely 2025-ben hivatalos partnerként segíti a Dakar Rally lebonyolítását, 2026-ban pedig gyári csapatot indít, ami még sohasem fordult elő a gyártó 76 éves történetében. Noha a Range Rover 34 szakaszt és két versenyt nyert meg (még 1979-ben és 1981-ben), ezeket az autókat privát versenyzők vezették.
A hivatalos partnerség egyébként azt jelenti, hogy jövőre a Land Rover Defender adja a szervezők és az újságírók autóit, valamint a speciális felderítő autókat. Érdekesség, hogy 2021-ben már részt vett két szériakivitelű Defender a Dakaron, akkor kisegítő kocsiként támogatták a Bahrain Raid Xtreme csapatát.
A Defender természetesen nem a nulláról ugrik bele a tereprali világába, 2022 óta saját márkakupája van a cég régi motorsport-partnere, a Bowler hathatós segítségével és támogatásával.
Nemrég a ralivilágbajnok Petter Solberg próbálta ki a Defendert, a sorozat utolsó előtti fordulóján állt rajthoz Írországban. A Clare Forestry Rallyn meg is nyerte a kategóriát, noha előtte mindössze egyetlen rövid teszten vezette a Land Rover 90-est.
„Természetesen azt akarjuk, hogy a raliautók gyorsak legyenek, de van olyan időszak is, amikor a versenyző szeret kényelmesen ülni – mondta akkor Solberg. – Volt benne fűtés és légkondicionálás, valószínűleg ez volt a legfényűzőbb raliautó, amit valaha vezettem.”
A Land Rover projektjérő egyelőre annyit tudni, hogy James Barclay lesz az igazgatója, aki a legutóbbi szezonban győzelemre vitte a Jaguar Formula-E istállóját. Viszont rögtön elindultak a találgatások arról, hogy Solberg talán nem véletlenül próbálta ki a Defendert…
A Land Rover már a harmadik gyártó, amely bejelentette, hogy indul a Dakaron, 2025-ben a Ford és a Dacia is először szerepel T1-es kategóriájú autóval a versenyen.