A korábbi Forma–1-es pilóta, Heikki Kovalainen két ország ralibajnoksága között vacillál, és könnyen lehet, hogy újra Európában folytatja.
Heikki Kovalainen sorozatban harmadszor indult a Japán Rallyn, de az előző alkalomhoz hasonlóan ezúttal sem ért célba. Pedig kifejezetten jól ment, a legjobb tízben tartózkodott, ám a helyi idő szerinti vasárnapi első szakaszon ugyanott dobta el az autóját, mint korábban Ott Tänak – rá is esett az észt pilóta autójára, miközben a navigátora, Martin Järveoja még javában rendezgette a papírjait.
Kovalainenre leginkább Forma–1-es pilótaként emlékezhetünk, hat évig tartó F1-es pályafutása alatt négy dobogós helyezés mellett megnyerte a 2009-es Magyar Nagydíjat. Az idén tavasszal műtéten esett át egy aorta-aneurizma miatt, de szerencsére a komoly egészségügyi problémák már a háta mögött vannak, és újra élvezheti az életet és folytathatja a versenyzést.
„Még nem dőlt el, de lehetséges, hogy itt Japánban folytatom ugyanazzal az autóval és ugyanazzal a csapattal – mondta Kovalainen, aki Toyota GR Yaris Rally2-essel indult a Japán Rallyn. – Európában is szeretnék valamit csinálni, de nem biztos, hogy Finnországban, mert ott csak murván lehet menni.”
Kovalainen tavaly kipróbálta magát a Finn ralibajnokságban, ahol hatodik lett, de a legjobb teljesítményt aszfalton nyújtja – nem véletlenül nyerte meg két szezonban is a Japán ralibajnokságot. Bár az ERC versenynaptára is sok aszfaltos futamot tartalmaz, a finn pilóta mást fontolgat.
„Jó móka lenne az ERC-ben versenyezni, de az olaszországi Rallylegenden is indultam, és nagyon élveztem az ottani utakat. Az Olasz aszfaltbajnokság nagyon kemény és nagyon szép – mondta Kovalainen. – Volt egy kis beszélgetésünk a szponzorommal, a Sectóval a jövő évről, és érdeklődtek aziránt, hogy menjünk Olaszországba, szóval ez is szóba jöhet.”
Tekintettel arra, hogy Kovalainen már kétszer győzött Japánban, könnyen lehet, hogy az új kihívás, vagyis Olaszország lesz a vonzóbb a két projekt közül.