back to top
2024. december 12. 05:42

KezdőlapHírekAz idősebb Carlos Sainz Forma–1-es Ferrarit vezet a jövő héten

Az idősebb Carlos Sainz Forma–1-es Ferrarit vezet a jövő héten

-

Az idősebb Carlos Sainz 2006-ban Fernando Alonso V10-es világbajnok Renault-ját próbálta ki, most egy Ferrarival körözhet Firoanóban.

Az autósportban jövőre már negyven éve jelen lévő újságíró, Adam Cooper információja szerint Carlos Sainz jövő héten Forma–1-es Ferrarit vezet Fioranóban, márpedig ha Adam Cooper ezt írja, akkor minden bizonnyal így is lesz.

A veterán újságíró azt nem tudta megmondani, melyik modellbe ülhet be a kétszeres rali-világbajnok és háromszoros Dakar-rali-győztes pilóta. Mivel két évnél újabb autóval csak forgatási napon lehet tesztelni, ezeket a lehetőségeket pedig a Ferrari már ellőtte erre az évre, biztos, hogy 2022-es autónál nem lehet újabb.

Mint ismeretes, Carlos Sainz Jr. a múlt hét végén búcsút vett a Ferrari csapatától, miután Lewis Hamiltont szerződtették a helyére, Sainz pedig a Williamsnél folytatja a karrierjét Alex Albon mellett. Édesapja így kihasználja az utolsó alkalmat, hogy a fia immár csak volt csapatának autóját vezesse.

Az idősebb Carlos Sainz nem először ül Forma–1-es autóban, legutóbb 2006-ben vezethetett egy 2005-ös Renault-t, erről később szenzációs videók kezdtek el keringeni az interneten. A karrierjét a spanyol bajnokságban egy Renault 5 Turbóval kezdő Sainz a World Series by Renault sorozat barcelonai állomásán ülhetett be az utolsó, V10-es motorral hajtott F1-es Renault-ba, miután Silverstone-ban már összeismerkedett Fernando Alonso első világbajnok gépével.

Szenzációs videón, ahogy Carlos Sainz odalépett Alonso V10-es világbajnok Renault-jának

„Eddig is tudtam, hogy igazi atlétának kell lenni egy Forma–1-es verseny teljesítéséhez, és örülök, hogy megkaptam ezt a különleges lehetőséget. A gyorsulás, a fékezés, a tapadás, minden elképesztő ebben az autóban. Tunéziában teszteltem a Dakarra, és a sivatagból átülni egy F1-es autóba nagy váltás volt. Teljesen más a kettő, fényévekre vannak egymástól. Különleges élmény volt, szinte lehetetlen leírni, és olyasmi, amit soha korábban nem éreztem. Vezettem már vadászgépet, 500 köbcentis motort, de ez valami egészen más” – hüledezett annak idején Sainz.

Kíváncsiak leszünk, mint mond majd a nagyjából tizenöt évvel későbbi technikáról – az nem kérdés, hogy boldogulni fog vele.

Friss