Nikolay Gryazin áll az átigazolási hírek középpontjában a WRC-ben, a bolgár színekben szereplő pilóta négy ajánlat közül választhatja ki a legelőnyösebbet.
Kapós lett Nikolay Gryazin, aki több ajánlatot kapott a WRC-ből és a WRC2-ből is, összesen négy opciója is van a következő szezonra. Amellett, hogy a bolgár színekben versenyző orosz pilóta meglehetősen gyors, annak is nagy jelentősége van, hogy erős a támogatása, így nem viszi a pénzt, hanem hozza.
A hírek szerint a jövő évi költségek csökkenésével a Hyundai erősen gondolkodik azon, hogy jövőre negyedik állandó autót indít a WRC-ben. Miután kikerültek a hibrid rendszerek a Rally1-es autókból, jóval olcsóbb lett fentartani azokat.
Az első három autót a címvédő Thierry Nevuille, Ott Tänak és a frissen igazolt Adrien Fourmaux vezeti. A negyedik autóra a csapat tavalyi részmunkaidős pilótái – Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen és Dani Sordo – mellett Gryazin is esélyes.
Mint ismeretes, a rivális Toyota minden futamon legalább négy autót indít, teljes állásban vezet a csapatban a részmunkaiődőből visszatérő Kalle Rovanperä, a vb-második Elfyn Evans, az állását megmentő Takamoto Katsuta és az újonnan szerződtetett Sami Pajari. Azokon a versenyeken, amelyek a részmunkaidős Sébastien Ogier is indul, öt Rally1-es Toyota lesz a mezőnyben.
Gryazin szintén szóba került az M-Sportnál is, egyelőre csak részmunkaidőben, viszont azzal az opcióval, hogy a 2026-os szezonban már jóval nagyobb szerep juthat neki a WRC-ben, vagyis előléphet állandó pilótának.
A WRC2-ben megüresedett Oliver Solberg helye a Škodában, ide Gryazin a kiszemelt. A 2022-es és a 2023-as szezonban Škoda Fabia Rally2 evóval versenyzett a Toksport csapatában, ahová akár vissza is térhet. És hát nyilván a jelenlegi csapata, a Citroën is marasztalná, ráadásul a gyártó fejleszetné is a Rally2-es autót.
Aztán ha Gryazin választott, a négy csapatból három keresgélhet tovább…