A regnáló világbajok Thierry Neuville csalódott amiatt, hogy a versenyzőket nem vonták be a megbeszélésekbe.
A héten az FIA nyilvánosságra hozta a raliautók következő generációjának főbb irányelveit. A legjelentősebb változás, hogy 2027-től kezdődően 345 ezer eurós árplafon kerül bevezetésre a csúcskategóriás autókra.
A gyakorlatban az új csúcskategóriás autók nagyon hasonlítananak majd a jelenlegi Rally2-es autókra, mind költségben, mind technológiában. Jelenleg jelentős különbség van a Rally1-es és a Rally2-es járművek között, de ez a különbség a jövőben jelentősen csökkenni fog.
Ez a váltás aggodalmakat váltott ki, többek között a regnáló világbajnok Thierry Neuville részéről is. Míg a WRC versenyzői élvezték a Rally1-es autók sebességét és teljesítményét, az FIA célja, hogy kissé visszafogja a tempót. De vajon a raliautók következő generációja túl lassú lesz?
„Az alap, amit létre akarnak hozni, érdekes, de nagyon aggódom amiatt, hogy a Rally2-es autók az új Rally1-es autókként fognak futni – mondta Neuville a Motorsport.com-nak. – Hogyan fogják kezelni a nemzeti bajnokságokat? Gyorsabban fognak menni a Rally2-es autók, mint az új Rally1-es autók. Amikor a második vagy harmadik helyről indulsz, és a régebbi autók a 45. helyről indulnak, egy privát versenyző gyorsabban fog menni, mint egy hivatásos pilóta.”
Az FIA, a WRC promótere és a bajnokságban résztvevő gyártók közös megbeszéléseket folytattak az új szabályokról. A csapatok is aggodalmuknak adtak hangot, különösen az árplafon miatt, amely szerintük túl alacsony. Neuville eközben csalódott amiatt, hogy a versenyzőket nem vonták be a megbeszélésekbe.
„Írok egy e-mailt az FIA-nak, mert a versenyzőkkel sokat beszélgettünk erről – mondta Neuville. – A javaslat érdekes, de nem vagyunk elégedettek, mert azt javasoltuk, hogy legyen egy versenyző is a technikai munkacsoportban, és ezt sohasem fogadták el. Úgy gondolom, hogy nekünk is sok érdekes javaslatunk van, de egyszerűen nem akarták ezeket meghallgatni. Ezért szavaztunk alapvetően nemmel, de a javaslat érdekes.”