Michael Schumacher 15 éve a mai napon lett hivatalosan a Mercedes F1-es pilótája. A visszatérésének eredményessége végül meg sem közelítette azt, amit ekkor várhattunk tőle, de azért így is rengeteget adott utolsó csapatának.
2009. december 23-án hatalmas hírt közölt a Forma–1-be a következő évtől gyári istállóval visszatérő Mercedes, hiszen hivatalossá vált, amiről addig csak pletykáltak: a 2006 végén visszavonuló Michael Schumacher 40 évesen, a csillagos márkával visszatér a száguldó cirkuszba. A hétszeres világbajnok és a 2009-ben mindkét vb-címet megnyerő Brawn GP-t felvásároló Mercedes egyesülése nyilvánvalóan rengeteg drukkert tett nagyon izgatottá, hiszen két ekkora név összefogása sokak szemében garancia volt a sikerekre.
Mindez azonban végül nem jött össze, mivel a Mercedes nagyon alábecsülte, hogy mennyit kell invesztálnia ahhoz, hogy nyerjen, így aztán Schumacher második F1-es karrierjének három éve csak a küszködésről szólt, miközben az őt 2010-ben és 2011-ben fölényesen legyőző Nico Rosberg is legfeljebb részsikereket ért el. A német legenda magasan legjobb mercedeses idénye, a 2012-es szezon végén emiatt úgy akaszthatta szögre végleg a sisakját, hogy mindössze egyetlen dobogós helyezést tudott felmutatni utolsó csapata színeiben (illetve egy pole-t is szerzett Monacóban, de azt büntetés miatt nem tarthatta meg), ugyanakkor hozzájárulása így is elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a Mercedes később páratlan menetelésbe kezdjen.
Alábbi, a visszatérés bejelentésének tavalyi évfordulójára írt cikkünkben a Mercedes kulcsemberei által arra tekintettünk vissza, hogy mit adott Schumacher ez alatt a három év alatt a brackley-i istállónak.
Schumacher visszatért, majd nem nyert semmit, de így is világbajnokot faragott a Mercedesből