Még csak éppen, hogy lenyugodtak a kedélyek és rendeződtek a 2025-ös sorok a Red Bull két F1-es csapatánál, Helmut Marko máris azt számolgatja, hogyan teljesíti már márciusra a királykategóriában való szerepléshez szükséges követelményeket a juniorprogram legígéretesebb fiatalja, Arvid Lindblad.
Bár Liam Lawson hatalmas bizalmat és lehetőséget kapott azáltal, hogy mindössze 11 F1-es futam után Max Verstappen csapattársaként kezdheti meg a 2025-ös szezont a Red Bullnál, a Racing Bullsban pedig még csak a debütálására készül a Forma-2 idei bajnoki címéről hajszállal lecsúszó Isack Hadjar, a bikások pilótaprogramját vezető Marko szokásához híven máris komoly nyomást helyez a fiatalok vállára azáltal, hogy az ülésüket veszélyeztető következő tehetséget magasztalja.
A svéd apától és indiai anyától brit állampolgárként született Arvid Lindblad jelenleg 17 éves, és idén a tabella negyedik helyén zárta a Forma-3-as bajnokságot. Bár formaautós szériát még nem nyert, intenzív programot futva már több bajnokságban is kipróbálta magát az elmúlt két és fél évben, jövőre pedig Forma-2-es ülést kapott a Campos Racingnél.
Lindblad idén Silverstone-ban vétette magát észre a szélesebb nyilvánossággal, ahol mindkét F3-as versenyt megnyerte, a másodikon jól olvasva a száradó pálya nyújtotta lehetőségeket. „Nem a következő Maxet keressük, hanem a következő bajnokot. És a következő versenyző, aki nagyon ígéretesnek tűnik, az Arvid Lindblad. A nyers sebessége emeli őt ki a mezőnyből” – idézi Markót a Racefans.
🚨 Arvid Lindblad has been promoted to F2 for 2025 with Campos after an impressive rookie season in F3 🌟 pic.twitter.com/4fD0agnoUr
— RBR Daily (@RBR_Daily) September 12, 2024
„Az egyik Forma-3-as versenyén egy kör alatt 10 vagy 14 versenyzőt megelőzött, és az utolsó helyről nyert változó időjárási körülmények között – utalt a második silverstone-i verseny 3. körére Marko, amelyben Lindblad a 18.-ról a 6. helyig jött előre slick gumikon.
„Jövőre a Forma-2-ben lesz, a felkészülése jól halad, és különleges programot teljesít, hiszen Új-Zélandra küldjük versenyezni. A cél az, hogy bajnok legyen, ezzel pedig megszerezné a szuperlicenchez szükséges pontokat” – utalt az F1-es jogosítványhoz kellő kritériumokra a tanácsadó.
Az F2-es szezon előtt ugyanis Lindblad a Formula Regional óceániai bajnokságában fog versenyezni, ami februárra véget is ér. A brit versenyző jelenleg 30 licencponttal rendelkezik, így már egy szezon végi dobogós helyezés is elég lenne neki ahhoz, hogy összegyűjtse az F1-es induláshoz elegendő 40-et, és ne kelljen ezzel megvárnia az F2-es bajnokság végét, ahol persze az eredmény szintén nem garantált. A 2007-ben született pilóta a 18. életévét majd augusztus 8-án tölti be, de idén is érkeztek már hírek arról, hogy akár az életkori kitétel alól is lehet engedményt kérni az FIA-tól. A Red Bull reakciós pilótapolitikáját ismerve pedig sohasem lehet tudni, mikor látják megalapozottnak egy újabb csere szükségét.
Lindblad azonban F1-es autót az eddigi információk szerint még nem tesztelt, csak egy bemutatóeseményen vezette a 2012-es Red Bullt, jövőre azonban már előirányzott számára privát teszteket a csapat a 2023-as autóval. A hivatalos álláspont szerint 2026-ig szeretnék az F1-re felkészíteni a program legújabb fényes reménységét.
Nem váltják le egy futam után az F1 legutóbbi újoncát, de így sem lehet nyugodt