Adrien Fourmaux a Montén dobogós eredménnyel kezdte a WRC-szezont, azonban a Hyundai francia versenyzője emiatt nem számít hasonló helyezésre Svédországban.
A Monte harmadik helyén végző Adrien Fourmaux Svéd Rally előtti tesztje nem ideális körülmények között zajlott.
Fourmaux: „A Montén fontosabb volt a biztos megoldás, mint a kockáztatás.”
„A teszt előtti nap esett az eső, és éjszaka sem fagyott újra. Volt némi jég, de nem tartott sokáig, hamar latyakos lett és nem voltak hófalak – mondta Adrien Fourmaux a Rallye-sport.fr oldalnak. – Elég hamar eltűnt a hó az útról. A korábbi években nagyon jók voltak a körülmények Umeában, így a felkészülésünk nem mondható ideálisnak. Reméljük, hogy idén melegebb lesz az idő a versenyen. Decemberben, amikor ismerkedtünk a Hyundaijal hóban főként Pirelli gumit használtunk, mivel nem volt elegendő Hankook készlet. Tehát az ismeretünk a gumikról nem túl nagy.”
Kalle Rovanpera némileg kritizálta a Lappföld Rally után a Hankook szöges abroncsait, ezzel azonban nem feltétlenül ért egyet Fourmaux.
„Nem vagyok olyan negatív, mint Kalle a Hankook gumik kapcsán, és nem is értek teljesen egyet a véleményével. Jégen és kemény talajon tényleg jók a gumik, de friss havon már bonyolultabb a helyzet. A Pirellihez képest más a szögek kopása, és ehhez alkalmazkodnunk kell. A Monte után elmondhatjuk, hogy az abroncsok mega szilárdak, jó ellenállással bírnak. A gumik túl kemények legyen az szuperlágy vagy puha keverék.”
Fourmaux a Svéd Rallyn nem számít a Montéhoz hasonló dobogós eredményre.
„Őszintén szólva nem számítok túl sok jóra Svédországban. Nehéz lesz a legtöbbet kihozni a gumikból, de bízom benne, hogy a rajthelyünk miatt nem fogunk sok időt veszteni. A gumiknak stabilnak kell maradniuk egy teljes körön keresztül, és nem számítok olyan nagy kopásra, mint a Pirellivel. Tavaly gyorsan a 3. helyen találtuk magunkat a mezőnyben, de belekóstolhattunk a havas utak takarításába is. Nem lesz könnyű verseny, nem szabad hibáznunk, különösen pénteken. Nagyon jól tudjuk, hogy a rajthely miatt a különbség túl nagy lesz a hátrébb rajtolók javára, ahhoz, hogy nagyobb kockázatvállalással kompenzálható legyen. Emlékezhetünk Esapekka Lappira, aki tavaly hátulról indulva nyerni tudott.”