back to top
2025. március 03. 15:25
Többi

    KezdőlapERCPaddon egy extra show-ra készül az Otago Rallyn a Meeke-kel vívott csata...

    Paddon egy extra show-ra készül az Otago Rallyn a Meeke-kel vívott csata után

    -

    Kris Meeke és Hayden Paddon hét év után ismét egymással fog harcolni, mégpedig áprilisban az új-zélandi ralibajnokság első futamán egy-egy Mk2-es Ford Escorttal.

    Utoljára 2018-ban harcolt egymással Kris Meeke és Hayden Paddon egy raliversenyen, a Portugál Rallyn, ahol az északír versenyző Citroennel, míg az új-zélandi egy Hyundai WRC-vel állt rajthoz.

    A csata hét éve mindkét versenyző számára az út szélén ért véget, ráadásul Meeke számára csaknem a WRC-karrierje végét is jelentette a C3 WRC totálkára.

    Az ötszörös WRC-futamgyőztes Kris Meeke, és az egyszeres vb-futamgyőztes és kétszeres Európa-bajnok Hayden Paddon idén ismét egymással fog harcolni, mégpedig április elején az új-zélandi Otago Rallyn, ahol mindketten egy-egy Ford Escort Mk2-vel állnak rajthoz.

    “Bármennyire is szerettem volna korábban megtenni, a nap végén mindig a partnereink érdekeit kellett szem előtt tartanom – mondta Hayden Paddon a DirtFishnek arra a kérdésre, hogy miért csak idén fog először versenyezni egy Mk2-es Forddal egy Hyundai helyett. – Egy másik autóval való versenyzés nyilván nem illik a partnereinkhez, de idén ismét rákérdeztem a Hyundai Új-Zélandnál, és támogatták, hogy próbáljuk meg.”

    Paddon utoljára 2015-ben versenyzett Mk2-es Forddal, ráadásul szintén az Otago Rallyn, ahol nyerni tudott. Hasonló eredményre idén azonban nem számít.

    “Valljuk be, hogy egy ilyen autóval ma már nem lehet versenyt nyerni. A négykerék-hajtású autók sokkal nagyobb előnyben vannak, és a mezőny elejében induló versenyzők is gyorsak. Ezért elsősorban szórakozni szeretnénk. Jó móka lesz harcolni Kris Meeke-kel is, és a nap végén biztosan az eredményt is megnézzük, mert mégiscsak versenyzők vagyunk. Biztos vagyok benne, hogy jó csatát vívunk, egymást próbáljuk minél gyorsabb vezetésre késztetni. Ez azonban nemcsak nekünk, de a nézőknek is jó lesz.”

    Érdekes csata lehet valóban, különösen, ha megnézzük, hogy 10 éve nem vezetett hátsókerék-hajtású autót Paddon, azonban jól ismeri az új-zélandi utakat, míg Kris Meeke nagyobb tapasztalatot szerzett Mk2-es Forddal.

    “10 éve nem vezettem hátsókerék-hajtású autót, ezért a verseny előtt lesz egy 50 km-es tesztünk. Néhány pályát valóban ismerünk a versenyről a korábbi évekből. Azonban a fő cél a szórakozás lesz, így nem nézzük, hogy melyikünknek miben van előnye. Mindketten igyekszünk a leggyorsabban vezetni és majd kiderül, hogy melyikünk lesz előrébb vasárnap délután.”

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Hayden Paddon azonban egy extra show-t is bemutat az április 5-6-án rendezendő versenyen. Ugyanis az Otago Rally befejezése után Paddon a szervezők külön engedélyével elmegy a Kuri Bush gyorsasági rajtjába, ahol beül abba a Hyundai i20 WRC-be, melyet 2016-ban az Argentin Rallyn az első helyig repített és az Mk2-es Ford után a Hyundaijal is teljesíti ezt a gyorsaságit.

    “Mindig viccelődtünk azon, hogy milyen jó lenne WRC-vel indulni egy olyan gyorsaságin, amit jól ismerünk, a Kuri Bush pálya pedig pont ilyen. Tehát nagyon nagy jelentőséggel bír számunkra, hogy ilyen lehetőségünk lesz. A legnagyobb kihívást majd az jelenti, hogy két nap Mk2-es Forddal való versenyzés után egy WRC-be ülünk, ami sokkal gyorsabb autó. Nyilván nem fogom a határokat feszegetni a Hyundaijal, de egy tisztességes tempót szeretnénk felvenni, amivel egy normális eredményt tudunk elérni, miközben vigyázunk is az autóra.”

    Friss