back to top
2025. március 15. 23:04
Többi

    KezdőlapF1Forradalmi festésű F1-es autó is pályára lépett az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén (videó)

    Forradalmi festésű F1-es autó is pályára lépett az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén (videó)

    -

    Valtteri Bottas pályára vitte a rendhagyó festésű 1999-es BAR 01-est, noha volt egy apró szépséghibája a bemutatóköreinek.

    Noha csak a Mercedes tartalékpilótájaként van jelen a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, Valtteri Bottas így is vezethetett F1-es autót az Albert Parkban. Na nem azért, mert bármi történt George Russell-lel vagy Andrea Kimi Antonellivel, hanem azért, mert bemutatóköröket tehetett meg az első, Brackley-ben készült F1-es autóval, az 1999-es BAR 01-essel. Ez az a kocsi, amellyel a Mercedes jogelődje első szezonját futotta a Forma–1-ben, és amely leginkább a kinézetéről, vagy pontosabban az azt övező hercehurcáról maradt emlékezetes, ugyanis nulla pontot szerzett.

    Az 1997-es világbajnok, 1999-re a Williamstől a British American Racinghez igazoló Jacques Villeneuve korábbi versenygépe 26 évvel ezelőtt nagy felzúdulást okozott az autóbemutatóra meghívott újságírók körében, azok ugyanis két, festésében teljesen eltérő autóval szembesülhettek Brackley-ben. A csapatot támogató BAT (British American Tobacco) ugyanis kitalálta, hogy egyszerre két cigarettamárkáját, a Lucky Strike-ot és az 555-öt is népszerűsíteni fogja, ennek a legjobb módja pedig az, ha az egyik autót ilyen, a másikat olyan köntösbe öltözteti.

    Villeneuve és Ricardo Zonta leleplezi a végül elkaszált festéseket / Fotó: F1

    Az FIA azonban nem engedélyezte az egyedi ötletet, mondván egy csapat két autójának alapvetően azonos dizájnt kell hordoznia. Erre a BAR viszont egy még sokkolóbb megoldással válaszolt, és mintegy félbevágva a 001-est, az egyik oldalát az egyik, a másikat a másik dohánytermék színeire matricázta, középen zipzárral elválasztva.

    Bottas készülődik:

    Valtteri Bottas, BAR 01
    Fotó: LAT Images / Mercedes

    Persze ízlések és pofonok, hiszen sokaknak nem tetszett, másoknak pedig nagyon is bejött ez a festés, de az biztos, hogy emlékezetesre sikeredett. Bottas révén pedig ezen a hétvégén azok is megismerkedhettek vele, akik még nem látták élőben, vagy egyáltalán nem hallottak róla, jóllehet, a helyszíni élményt jelentősen csorbította, hogy nem az eredeti V10-es Supertec-motor, hanem egy F2-es erőforrás hajtotta az autót, amelynek így a hangja jócskán hagyott kívánnivalót maga után.

    Íme:

    A festés mellett a BAR 1999-es szezonja még egy dologról maradt emlékezetes: a hírhedt spái dupla időmérős bukásról az Eau Rouge-kanyarban, amikor Villeneuve és Zonta egymás után tört ripityára egy-egy BAR 01-est, igencsak nehéz helyzetbe hozva vele a csapatot. Az elképesztő sztorit alábbi cikkünkben idéztük fel:

    24 éve: Villeneuve-ék szétzúztak két autót, amivel kis híján megölték a szerelőiket (videó)

    Friss