Oscar Piastri végzett az élen a Miami Nagydíj szabadedzésén Charles Leclerc-t és Max Verstappent megelőzve. Mindez azonban aligha a reális sorrend a sprintidőmérő előtt, hiszen Oliver Bearman balesete miatt sokan nem tudtak javítani a lágy gumikon.
Magyar idő szerint kora este a szabadedzéssel elindult a Forma–1-es Miami Nagydíj hétvégéje. A sorszámnév nem véletlenül hiányzik, hiszen sprintes fordulóról lévén szó, ez volt az egyetlen gyakorlás, hiszen néhány óra múlva már a sprintkvalifikációt fogják megrendezni. Ennek tudatában pedig rendkívül fontos volt, hogy a csapatok minél jobb beállításokat találjanak.
Az első körök után Oscar Piastri állt az élre. Ez persze ekkor vajmi keveset számított, az viszont annál inkább, hogy Lando Norris és Yuki Tsunoda is panaszkodott az ülésére, és előbbi be is hajtott a bokszba. Mindeközben a friss apuka, Max Verstappen állt az élre, de George Russell 1 százados előnnyel átvette a vezetést.
A nap, amikor még Verstappen is szívecskét posztol: az első képek a legújabb F1-es csemetéről
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a köridők egyre javultak, ám azok után, hogy ismét megelőzték, Max Verstappen 1:28.634-gyel visszavette a vezetést, mögötte pedig a Williamsek és a Ferrarik sorakoztak fel. Ennek azonban még mindig nem volt sok relevanciája, hiszen majdnem mindenki a közepes gumikat használta.
Bő tíz perc elteltével ismét Russell állt az élen, míg a McLarenek feljöttek a címvédő mögé. Norris aztán tovább gyorsult, és átvette a vezetést, de nem sokáig, hiszen Russell 1:28.058-as körével 333 ezreddel felülmúlta honfitársát. Carlos Sainz a negyedik, míg Andrea Kimi Antonelli az ötödik pozícióba ugrott fel, miközben egyre többen fejezték be az első etapjukat. Alexander Albon viszont ezt később tette meg, hiszen előtte még a harmadik helyre katapultált. Csapattársa pedig szintén folytatta biztató szereplését, és 253 ezredes hátrányban a második pozícióban találta magát. Isack Hadjar hatodik helyezése ugyancsak figyelemre méltó volt, főleg a kemény keveréken.
📻 "That was a big moment!"
George Russell is already testing the limits at the chicane 😮💨#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/WaiZ7qKFed
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
A második etap első mért körét Antonelli fejezte be a leghamarabb, és fel is jött másodiknak, 168 ezreddel elmaradva csapattársától. Nem sokkal később Piastri a negyedik pozícióba ugrott vissza, miután a sikánban rendkívül agresszívan ment át a kerékvetőn. A láthatóan más programon lévő Ferrari szintén megjelent a mezőny első harmadában a hatodik helyig ugró Charles Leclerc révén, később pedig Lewis Hamilton is feljött a nyolcadik pozícióba.
Nem sokkal félidő után viszonylag veszélyes jelenet játszódott le, hiszen Norris és Esteban Ocon nem annyira értették meg egymást, és a brit pilóta az utolsó pillanatban kerülte ki ellenfelét, aki ellen vizsgálat indult feltartás gyanújával. Ebben az időszakban nem változott az élmezőny sorrendje, és csak az agresszív rázókőhasználat keltett némi izgalmat, valamint Verstappen, aki kijelentette, hogy ellenfele az ideális íven megy (a kamera képéből nehéz volt megállapítani, hogy pontosan kiről van szó).
This one was definitely SUPER close to the wall for Lando Norris 🤏
😮💨😮💨#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/NL3O7rJHBm
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
Az utolsó 15 percre viszont természetesen felkerültek a lágy gumik, amelyekkel ismét gyorsultak a mezőny tagjai. Fernando Alonso és Nico Hülkenberg voltak az első fecskék, előbbi a nyolcadik, utóbbi a tizedik legjobb időt autózta. A Williamsek viszont ennél sokkal jobbnak bizonyultak, és Sainz 1:27.678-cal átvette a vezetést, 277 ezreddel megelőzve Albont.
Az RB-k szintén sokat gyorsultak: Hadjar a harmadik, Liam Lawson az ötödik pozícióba katapultált. Azonban ezt nem sokáig élvezhették, hiszen Verstappen 12 századdal felülmúlva egykori csapattársát megszerezte a vezetést. Leclerc viszont nála is gyorsabb volt 74 ezreddel.
Carlos Sainz and Alex Albon jump to the top of the timesheets on the soft tyres with 10 minutes to go 💨
But there's other purple sectors appearing! 👀#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/K78KlBJg7S
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
Ezt követően pedig megérkezett Piastri, aki ugyan korábban az első szárnyának jobb oldalával megcsípte a falat, de utána három lila szektorral, 356 ezredes különbséggel átvette a vezetést. Ami csapattársát, Norrist illeti, a 25 éves versenyző nem javított, így maradt a tizenkettedik.
Red flag 🚩
Ollie Bearman is in the wall after losing the rear of the car at Turn 12#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/8MAPjlRp8b
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
Ez pedig a végső helyezését is jelentette, ugyanis szűk 5 perccel a vége előtt Oliver Bearman megcsúszott a 12-es kanyar kijáratánál, és falhoz csapta az autóját. Az ütközés ugyan nem volt nagy erejű, ám esélye sem volt továbbmenni, így meg kellett szakítani az edzést, amelyet már nem is indítottak újra. Ezzel Piastri végzett az élen Leclerc és Verstappen előtt, utánuk viszont nm szokványos a sorrend: az első tízet Sainz, Albon, Hadjar, Russell, Tsunoda, Antonelli és Alonso lett a sorrend. Hozzá kell tenni, hogy a Mercedesek vissza sem tértek a pályára lágy gumikon, így nem tudtuk meg, hogy valójában milyen egykörös tempóra képesek.
A Miami Nagydíj szabadedzésének végeredménye
Oscar Piastri tops the timesheets in FP1 💨
That's it for Miami practice! Here's your full rundown 👇#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/1X95pxzBP8
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025