back to top
2025. május 18. 17:22
Többi

    KezdőlapORBKorábban még nem látott problémával találkozott Veszprémben a PSZA Motorsport

    Korábban még nem látott problémával találkozott Veszprémben a PSZA Motorsport

    -

    A veszprémi mumus idén is komoly szerviz munkát adott a PSZA Motorsport szerelőinek, akik éjszakába nyúlóan próbáltak a versenyzőiket kiszolgálni a Rally Hungary-n.

    „Hat párossal vágtunk neki a Rally Hungary-nak, plusz volt még egy páros, akinek csak szerviz szolgáltatást nyújtottunk – mondta Szabó Árpád. – Azt tudni kell, hogy a Veszprém környéki murvás versenyek minden évben nagyon nehezek és talán idén nevezhetjük ezt a legnehezebb versenynek, hiszen az Európa Bajnoki mezőny után brutális nyomok alakultak ki a magyar mezőny számára. Így minden párosnak meg kellett küzdenie, hogy a helyes nyomban tartsa az autóját.

    Fotó: Sári Péter

    ORB értékelésben Zagyva Dorka és Zagyva Lajos próbált szerencsét, aki folyamatosan gyorsultak a verseny folyamán, sőt öt gyorsasági szakaszt is megnyertek a Peugeot Kupában. Ebből is látszik, Dorka murván nagyon gyors, de mint mindenkit őket is utolérte a technikai hiba. Szombaton a differenciálmű meghibásodásuk, vasárnap pedig féltengelytörésük volt. A szombati problémát a csapat megoldotta, a vasárnapit sajnos már nem lehetett. Nagyon sajnáljuk a történteket, hiszen nagyon szép eredmény lett volna ez Dorkáéktól, de így is bebizonyította, van keresni valója a Peugeot Kupában és kell vele számolni. ORB értékelésben még Berta László – Császár László ment a Bakó Rally Team által felkészített Skoda Fabia R5-tel, de sajnos nem jutottak sokáig, mert egy apró műszaki hiba megakadályozta ebben őket. Másnap ők is élhettek volna a szuper rally szabállyal, de annyi hátrányt szedtek össze, hogy már nem volt sok értelme menni és nem szerettek volna több kárt okozni az autóban.

    Áttérve ORC-be, P12-ben Nagy Gábor a jó kis 2107-es Ladával Veszprémből elszakíthatatlanul. Egy évvel korábban nagyon szerencsések voltak, most sajnos ez nem mondható el róluk, egy korábban is emlegetett mély nyom lett a vesztük, a Kislőtéren kicsúsztak a nyomból és az olyat ütött a futóművön, hogy gyakorlatilag minden kiszakadt a helyéről. Ugyanebben a kategóriában Tárkányi Sanyi volt a csapat plusz egy autósa. Nagyot küzdöttek Gabival, de sajnos a vége előtt a sebességváltóval jelentkezett problémájuk miatt nekik is fel kellett adniuk a futamot. P13-ban Helembai Zsoltiék ismét megpróbálták legyőzni a veszprémi mumust, ám az idén is kifogott rajtuk. Egy olyan műszaki hiba miatt búcsúztak, amiről soha senki korábban nem hallott. A vastag Mitsubishi féltengely törött el és mindenki értetlenül állt a történet előtt. Mivel még ilyen nem fordult elő, így nem is volt belőle tartalék. P14-ben Páhi Csabiék voltak itt a Proto Forddal, ami szinte a verseny végéig jól muzsikált, ám az utolsó körben egy átlagos kő kifordította a futóművüket.

    Fotó: Sári Péter

    Így a felsorolt párosok közül mindenki kiesett a hétvége folyamán, csakis egy legény maradt a talpán, a hétszeres abszolút magyar bajnok ifj. Tóth János, aki a Rally3-as Forddal az ERC mezőny előtt előfutott. Azt gondolom Janika nem kapott nagy figyelmet, a szurkolók is csak a verseny közben tudták meg ki is kormányozza a Zagyva család kis autóját. Janika és az újdonsült navigátora, akinek ez volt az első bevetése, nevén említve Gubrán Filadelfia nagyon szépen mentek, a csapatnak pedig hatalmas megtiszteltetés volt, hogy kiszolgálhattuk őket ebben. Nem mellékesen, de Rolf Schmidt is oda keveredett a sátrunkhoz, így több igazi legendával is találkozhattunk a hétvégén. Nekünk ez nagyon nagy szó és bízunk benne, hogy több szurkoló is így érzett. Mondhatjuk ez volt az első alkalom, amikor Janika modernkori autóval ment és nem is akárhogyan, most is csak ámulunk a róla készült képeken. Tökéletes volt minden és az autó is jól állta a sarat. Remélem az életben még lesz ilyen lehetőségünk! Köszönöm szépen a csapatnak a kitartó és kőkemény munkát, le a kalappal mindenki előtt”

    Friss