back to top
2025. július 03. 10:23
Többi

    KezdőlapF1A pálya mellől nézte az F1-es futamgyőztes, ahogyan fia az ő szerelésében...

    A pálya mellől nézte az F1-es futamgyőztes, ahogyan fia az ő szerelésében vezet korabeli autót (videó)

    -

    Jacques Laffite a pálya mellől nézhette, ahogyan fia, Pierre az ő szerelésében vezetett egy korábbi Forma–1-es autót. Bár nem a hatszoros futamgyőztes kocsijáról van szó, kicsit mégis kapcsolódik hozzá.

    Jacques Laffite a 70-es, 80-as évek egyik kiválósága volt a Forma–1-ben, és bár a világbajnoki cím nem jött össze neki, 1981-ben az utolsó futamig harcban volt érte. Összességében pedig szép pályafutást zárt, hiszen hat futamgyőzelme mellett további huszonhat dobogót, valamint hét pole pozíciót szerzett, és ugyanennyiszer futotta meg a leggyorsabb kört.

    A család második generációja pedig ilyen-olyan módon igyekszik továbbvinni az örökségét. Unokaöccse, Bruno Laffite megalapította a Laffite Automobil nevű sportautómárkát, lánya, Margot szintén autóversenyző volt, fia, Pierre pedig időről időre korábbi F1-es autók volánja mögé ül be, ahogyan ez legutóbb is történt.

    A helyszín a Franciaország nyugati részén található Circuit du Val de Vienne volt, az alkalom pedig több szempontból is különlegesnek bizonyult. Egyfelől az idősebbik Laffite a pálya széléről figyelte fiát, aki pedig apja egykori sisakját és versenyzői overálját viselte, miközben egy régi, több mint 50 éves autót hajtott.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    PIERRE LAFFITE (@pierrelaffite) által megosztott bejegyzés

    Igaz, azt édesapja soha nem vezette, legalábbis F1-es versenyen, hiszen az 1974-es March 741-esről van szó. Abban az évben összesen négyen vezették a csapat két autóját: az egyik volánja mögött egy futam kivételével Hans-Joachim Stuck ült, míg a Svéd Nagydíjon Reine Wisell vette át, a másikkal pedig az első két hétvégén Howden Ganley, utána pedig Vittorio Brambilla vitézkedett. A konstrukciónem volt valami sikeres, hiszen csupán három alkalommal szereztek pontot, összesen 6-ot.

    Bár nem Jacques Laffite autójáról van szó, valamilyen módon azért kapcsolódik a francia expilótához, hiszen ugyanebben az esztendőben mutatkozott be a Forma–1-ben. A szezon utolsó öt futamán kapott lehetőséget Frank Williams első csapatánál, ám ebben nem volt sok köszönet, hiszen négyszer célba sem ért, az Österreichringen pedig 17 kört kapott a futamgyőztes Carlos Reutemanntól, így nem értékelték.

    A videóban Pierre Laffite szereplése után egyfajta montázs következett Jacques-ról. A feliratban kiemelte, hogy az első képkockák az 1978-as monzai fordulóból származnak, amikor a Ligier versenyzője volt. Ez a futam egy szomorú eseményről maradt emlékezetes, hiszen a rajt utáni tömegbaleset következtében Ronnie Peterson életét vesztette, míg Vittorio Brambilla olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy pályafutása érdemi része ott és akkor lezárult.

    45 éve halt értelmetlen halált a Forma-1 egyik legnépszerűbb pilótája

    Friss