A Historic-Eb ötödik futama kifejezetten rosszul sikerült a magyar versenyzőknek, mert egyikük sem ért célba a Weiz Rallyn.
Ausztriában folytatódott a Historic Európa-bajnokság, a Weiz Rally már a sorozat szezonbeli ötödik futama volt. Noha az előző években szép magyar sikereket láthattak a szurkolók Ausztriában, az idei verseny magyar szempontból kifejezetten rosszul sikerült.
Pedig sokáig úgy tűnt, hogy összejöhet a triplázás az 1-es rajtszámmal induló ifj. Érdi Tibor, Kerék István kettősnek, amely az előző két évben megnyerte a versemyt. A címvédő magyar páros az idén először induló és már Peugeot 306 Maxit vezető Zippóval vívott nagy csatát, amikor a 6. gyorsaságin megadta magát a Ford Sierra RS Cosworth 4×4 motorja, így Érdiéknek ki kellett állniuk az első helyről.
Addigra már egyetlen magyar egységként voltak versenyben, miután a Tógyer Imre, Szokol Péter páros (Toyota Corolla AE92) az első gyorson balesetet szenvedett, a Rónay László, Csuri András kettős (Toyota Celica GT-4) váltóhiba miatt a második szakaszon állt ki, a Fehérvári Csaba, Bunckoczi László duó (Toyota Corolla AE92), a Magoss Péter, Kincses Erika kettős (Subaru Legacy 4WD Turbo) és a régóta Ausztriában élő és osztrák licencszel versenyző Róna Richárd, Rónay Lucie páros (Lada VFTS) egyaránt az ötödik gyorsaságin állt ki műszaki hiba miatt.
A versenyt végül Érdiék kiesése után Zippo hatalmas, közel kétperces fölénnyel nyerte meg Kris Rosenberger (Subaru Impreza 555) és Karl Wagner (Porsche 911 SC) előtt. A részletes eredmények ITT olvashatóak, a Historic-Eb következő versenye a finnországi Lahti Rally lesz augusztus 16–18-án.

A Weiz Rally hagyományos mezőnyében négy magyar páros indult, közülük Vida Szabolcs és Petrovszki Dániel (Škoda Fabia RS Rally2) volt a leggyorsabb, a kettős az abszolút 12. helyen ért célba, a kategóriájában pedig nyolcadik lett, továbbá a harmadik legjobb külföldi egységnek bizonyult.
Hoffer Zsolt és Szilassy Arnold (Škoda Fabia Rally2 evo) az abszolút 16. hely mellett a kategóriájában tizedikként zárt, Vida Péter és Bárdos Péter (Škoda Fabia R5) pedig abszolútban 23., a kategóriában pedig 12. lett. Viszló Csaba és Maricsek Miklós (Peugeot 208 Rally4) az abszolút 35. helyen végzett, az RC4-es kategóriában pedig tizedik lett.

Az ausztriai versenyt Simon Wagner nyerte meg (Hyundai i20 N Rally2), 37.8 másodperccel megelőzve Hermann Neubauert (Toyota GR Yaris Rally2) és közel másfél perccel a harmadik helyen záró Michael Lengauert (Škoda Fabia RS Rally2). A részletes eredmények ITT olvashatóak.