Teemu Suninen nem rejtette véka alá Hyundai szerződésének okát és azt sem, hogy ha idén valaki a WRC2-es világbajnoki címre pályázik, akkor vele kell megbirkóznia.
Milyen érzés visszatérni a Hyundai i20 N Rally2 pilótafülkéjébe egy teljes WRC2-es kampányra?
Természetesen jó. Nagyszerű szórakozás lesz ez a szezon, és alig várom már.
Miért döntöttél úgy, hogy idén a Hyundai Motorsport / Red Grey csapattal versenyzel?
A Hyundai a múltban is versenyképes autókat készített és fejlesztett ki rallyversenyekre. Most a Hyundai i20 N Rally2-vel egy új autó áll rendelkezésre, és úgy gondolom, hogy erős szinergia lesz a legjobb eredmények elérése érdekében.
Nagyon elégedett voltam azzal, ahogy a Red Grey csapatként működött az eddigi tapasztalataim során, és örülök, hogy ebben a szezonban is velük dolgozhatok. Mindössze 15 percre lakom a csapat észtországi bázisától, ami szintén nagyon jó.
A csapat a bajnokság megnyerését tűzte ki célul, hogyan fogod ezt megvalósítani?
Keményen kell dolgoznom és mindenféleképpen fel kell készülnöm – fizikailag edzeni, és a raliversenyek előtt tesztelési lehetőségeket biztosítani. Mentálisan is készen kell állnom arra, hogy minden egyes rally során harcoljak. Tehát a fizikai és mentális felkészülés és edzés kombinációja segít majd abban, hogy teljes mértékben kibontakoztassam a bennem rejlő lehetőségeket.
Mi lesz a sikered kulcsa?
Számomra a kulcs az, hogy a rallyk előtt elég időt töltsek a volán mögött és az autóban. Fontos, hogy a megfelelő érzéseket megszerezzem, és rengeteg ülésidőm legyen az autó tesztelésére. Az elmúlt két év kihívást jelentett a rallyzásban a teszt- és vezetési lehetőségek hiánya miatt, de idén rengeteg alapos felkészülésnek kell lennie a rallyversenyekre, így már alig várom, hogy elkezdhessem a szezont
Az i20 N Rally2 még viszonylag újdonságnak számít a rallyversenyzésben; mit gondolsz az autó csomagjáról?
Ígéretes kezdésen van túl. Spanyolországban a második helyen végeztünk a Hyundai i20 N Rally2-vel mindössze az első versenyünkön. Természetesen van még tennivaló – az autók fejlesztése évekig tartó intenzív munkát igényel. Készen állok arra, hogy a képességeimet, tudásomat és erőfeszítéseimet rendelkezésre bocsássam, hogy részese legyek ennek a folyamatnak.
Mennyire vettél vagy fogsz részt az autó fejlesztésében?
Már volt néhány fejlesztési tesztünk aszfalton, bár a WRC2-ben idén a murvás rallyversenyekre koncentrálunk. Több mint boldog vagyok, hogy több tesztet is elvégezhetek, hiszen ez volt az egyik fő oka annak, hogy a Hyundai Motorsporthoz akartam csatlakozni. A jó mennyiségű teszteléssel fejlődhetek és javulhatok versenyzőként, valamint segíthetek egy még jobb autó kifejlesztésében.
Túlnyomórészt murvás versenyeken fogsz indulni, míg korábban az aszfaltos Catalunya Rallyn vettél részt. Hogyan fogsz felgyorsulni a különböző felületeken?
Terveztünk teszteket az első murvás rallynk előtt, ami véleményem szerint nagyon fontos számomra, mint versenyzőnek. A WRC-s dobogós helyezéseim a Portugál és Szardínia Rallyn volt, így ott ismét erős akarok lenni. Természetesen sokat kell még tanulnom az új autóval kapcsolatban, de már nagyon várom a kihívást.
Melyik versenyt várod a legjobban?
Hogy őszinte legyek – Finnország, a hazai rallym, amelyet tavaly megnyertem. Kihívást jelent, de szórakoztató.