Charles Leclerc leszidta a Ferrarit a Magyar Nagydíj alatt, miután biztossá vált, hogy kicsúszott a kezei közül a győzelem, de utólag derült ki, hogy teljesen más volt a baj, mint amit hitt.
Hatalmas volt a kontraszt Charles Leclerc szombati és vasárnapi napja között, hiszen míg az időmérő edzésen hatalmas meglepetésre megszerezte a pole pozíciót, addig a futamon nemhogy nyerni nem tudott, de még a dobogóra sem ért oda. Ezzel a monacói pilóta elmúlt 16 pole pozíciójából mindössze egyet váltott győzelemre (tavaly Monacóban), ami borzasztóan gyenge arány. És mint oly sokszor, ezúttal sem Leclerc tehetett róla, hogy nem jött össze a győzelem.
A verseny végén a George Russell elleni védekezés során bemutatott manővereiért 5 másodperces büntetést kapó pilóta több mint a nagydíj felében vezetett és úgy tűnt, meglehet neki az idei első győzelem, ám a második kerékcseréje után a Ferrari tempója nagyon lelassult, ami miatt előbb Oscar Piastri, majd George Russell is megelőzte őt.
Leclerc a csapatrádióban pedig dühösen ecsetelte, hogy mindez azért van, mert a Ferrarinál nem hallgattak rá.
„Ez annyira elképesztően frusztráló. Elvesztettük minden versenyképességünket, csak hallgatnotok kell rám. Találtam volan más módot azoknak a problémáknak a kezelésére. Most egyszerűen vezethetetlen az autó, az is csoda lesz, ha a dobogón végzünk” – mondta még a 3. helyen haladva.
Utólag azonban kiderült, hogy Leclerc teljesen mást gyanított a gondok mögött, mint ami valójában a problémát okozta, és azt hitte, olyasmi csúszott félre, ami az ő irányításuk alatt volt.
„Azt hiszem, túl korán beszéltem, mert az autóból kiszállva megtudtam néhány részletet arról, hogy mi zajlott – nyilatkozta utólag a Sky Sports-nak. – Azt gondoltam, hogy valami másról van szó, amiről beszéltünk, de sajnos a vázzal volt gond. Meg fogjuk vizsgálni, hogy többé ne fordulhasson elő. Ettől nem érzem jobban magam, mert amikor a győzelemért harcolsz és ilyen gondjaid vannak… Meg kell vizsgálnunk, hogy soha ne történjen meg újra, mert az autó egyszerűen vezethetetlen volt.”
Leclerc a probléma részleteit nem akarta elárulni, de azt elmondta, hogy korábban nem történt hasonló, és szerinte a jövőben sem fog.
„Egyszeri alkalom volt, szóval meg kell néznünk, de nem gondolom, hogy valaha újra meg fog történni. A 40. kör környékén kezdődött a probléma, aztán egyre rosszabb és rosszabb lett. Nagyon frusztráló, hogy mindent kontroll alatt tartunk, megvan az autóban a tempó a győzelemhez, aztán meg nem vagy sehol. Még a dobogó sem lett meg.”
Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke az F1 TV-nek eközben megerősítette, hogy valóban nem a Leclerc által kifogásolt dologgal volt a baj.
„Az első etapban teljes mértékben kontrolláltuk a versenyt, aztán a másodikban a McLaren kicsit nagyobb nyomás alá helyezett minket, de Russelltől továbbra is szakadtunk el, majd az utolsó etapban teljesen elveszítettük a tempót és a fonalat, az autó körönként két másodperccel lett lassabb. A kocsit nagyon nehéz volt vezetni, meg kell értenünk, hogy mi történt. Amikor Charles erről beszélt, tizedmásodpercekről, apró részletekről volt szó, de nem ez történt a végén. Hogy mi történt, azt nem tudom” – mondta a francia szakember.
Arról, hogy Leclerc-nek is egy kerékcserével kellett volna próbálkoznia, Vasseur azt mondta, hogy utólag könnyű okosnak lenni, de Norris is csak azért választotta ezt, mert ez volt az egyetlen esélye, náluk pedig inkább a tempó eltűnése volt a fő gond.
„Nagyon a határon volt, hogy az egy vagy a két kiállás a jobb. Norrisnál magától értetődő volt az egy kiállás, mert Piastri a két kiállásra szavazott. Landónak ez volt a jó választás, mert öt-hat másodperccel követte Oscart és minket. Persze vasárnap este újra lehet játszani a versenyt és meg lehet nézni, hogy csinálhattunk-e volna valamit másként, de a fő probléma számunkra az volt, hogy miután 40 körön át vezettünk, teljesen elveszítettük a tempót az utolsó etapra. Meg kell értenünk, hogy mi történt az utolsó 30 körben, mer ott veszítettük el a fonalat.”