Max Verstappen szerint a Forma–1-nek jót tenne, ha visszatérnének a 2010 körüli autók. A holland pilóta a közvéleménnyel ellentétben úgy gondolja, hogy a 2026-ban debütáló szabályrendszer jó esélyt jelent a Red Bullnak.
A Forma–1 jövőre ismét új korszakba lép, hiszen mind a karosszéria, mind a motor komoly átalakuláson megy majd keresztül. A kocsik mérete kisebb lesz, jön az aktív aerodinamika, ami pedig az erőforrást illeti, megszűnik az igencsak bonyolult MGU-H, vagyis a hőenergia-visszanyerő rendszer, és az elektromos komponens nagyobb arányát fogja adni a teljesítménynek.
Azonban már most vannak olyan hangok, hogy z a szabályrendszer nem sokáig fog élni, legalábbis a motorra vonatkozóan. Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke szorgalmazza, hogy váltsanak vissza a szívómotorra, és bár a gyártók az általa javasolt 2029-es időpontot túl korainak tartják, összességében nem feltétlenül zárkóznak el ettől. Max Verstappen pedig szintén úgy véli, hogy érdemes visszatérni egy korábbi autógenerációhoz.
Tényleg visszatérhet a V8-as motor a Forma–1-be? – „Az érdekek egybeesnek”
„A legfontosabb, hogy az autók könnyebbek, kisebbek legyenek – nyilatkozta. – Ezt azonban csak akkor lehet megvalósítani, ha megváltoztatják a motorszabályokat. Az erőforrások jelenleg rendkívül hatékonyak, de elég nagyok is. Emiatt hosszabb az autó, több hűtésre van szükség, így a kocsi meglehetősen nagy lesz. Szerintem jó lenne, ha olyan típusú autót kapnánk, mint amilyenek a 2010-es korszakban voltak, mert szerintem ez elősegítené a versenyzést. Végső soron azonban nem én döntök erről.”
Ebben az érában szintén V8-as erőforrások üvöltöttek a kocsikban. Ezen a téren, mondhatni, a négyszeres világbajnok „visszavett” igényeiből, hiszen egy korábbi interjújában még azt nyilatkozta, hogy ha édesapjához hasonlóan ő is versenyezhetne V10-es motorral hajtott autókkal, akkor az bizonyára meghosszabbítaná a karrierjét. Igaz, szavaiból ítélve az inkább egy érzelmi, míg a mostani egy racionális alapú megnyilvánulás volt.
Max Verstappen tovább maradhat az F1-ben, ha az apjához hasonlóan V10-es motorral versenyezhet
Bár a nyáron felmerültek kérdőjelek, azóta maga Verstappen is kimondta, hogy jövőre biztosan marad a Red Bullnál, amely akkor már saját motorral fog versenyezni. Bár a Ford technológiai támogatását is fel tudják használni, ez még így is nagy kihívásnak számít, és a paddockbeli pletykák szerint nem is állnak túl jól. A 28. születésnapját a hónap végén ünneplő pilóta azonban nem akarja már most temetni a projektet.
„Ezzel egyúttal a legjobb sanszot kapjuk arra, hogy versenyképesek legyünk ahelyett, hogy egy másik autógyártótól függenénk, amely hajlandó motort adni nekünk – fogalmazott. – A szabályok annyira összetettek, hogy természetesen az erőforrás nagyon fontos lesz, de a jó autó építéséről is gondoskodni kell. Úgy vélem, az első pár futam mindenki számára nagy kihívást jelent majd abból a szempontból, hogy mindent megfelelően integráljanak, a hajtáslánctól az autóig, illetve általánosságban annak viselkedéséig, így remélhetőleg érdekes versenyeket láthatunk majd.”
