A kétszeres világbajnok Fernando Alonso a különleges tulajdonságai mellett arról is beszélt, miben emelkedett a többiek fölé a pályán.
A 44 éves spanyolt az aktuális eredményeitől függetlenül sokan sokáig a Forma–1-es mezőny legjobbjának tartották, aki a rossz csapatválasztások miatt nem tudott akkora sikereket elérni, mint Sebastian Vettel, Lewis Hamilton vagy Max Verstappen. Az AS arról kérdezte őt, mi az három olyan tulajdonsága, ami megkülönbözteti őt a többi versenyzőtől.
„Először, is az alkalmazkodási képességem a pálya feltételeihez. Amikor esni kezd, vagy száradni kezd a pálya, megérzem, milyen lesz a tapadás a következő kanyarban, ez mindig erősségem volt” – nyilatkozta Alonso.
„Nincs nagy gyengeségem sem. Vannak versenyzők, akik többet küszködnek a féktávokon, mások a gyors kanyarokban, vagy ahol sok oldalerő éri őket. Sok csapattársam volt az F1-ben, és mindegyiküknél volt olyan terület, amiben többet szenvedtek. Például Abu-Dzabiba utazva tudhattam, hogy erősebb leszek a csapattársamnál az 5-ös kanyarban, mert az ilyen típusú kanyarok bejáratánál küszködnek. Nincs sok kanyar, amivel évről évre meggyűlik a bajom. Lehet, hogy az egyik évben nagyon rosszul veszem a zandvoorti 1-es kanyart, de talán csak a beállítások miatt, vagy mert épp nincs jó hétvégém. De az ritka, hogy egy bizonyos nehézség a következő évben is megmaradjon.”
„A harmadik tényező pedig, azt hiszem, a mentalitásom. Nem adom fel, mindig igyekszem felkészült lenni bármilyen eshetőségre. Van, amikor elérhető a dobogó, máskor pedig csak a 14. hely. De ha csak 14. tudok lenni, az is jobb, mint ha 16. lennék.”
Alonso 22-szer indult az élről és 32-szer nyert futamot, nem véletlenül utóbbikon mutatott be többször emlékezetes dörzsölt megmozdulásokat.
„Azért van több futamgyőzelmem, mint pole pozícióm, mert szinte sohasem volt az enyém a leggyorsabb autó, ami a legfontosabb kellék a pole pozíciókhoz. Olyankor alig van benzin a tankban, frissek a gumik, a leggyorsabb autó általában megszerzi a pole-t. Csak nagyon ritkán volt az enyém a leggyorsabb autó. Vasárnaponként más tényezők is szerephez jutnak: a jó rajt, a gumik kímélése, a megfelelő időben védekezés vagy támadás, a jó bokszkiállás. Én ezeken a területeken tűntem ki a legjobban” – mondta.
„Szívesebben választanám azt, hogy ne tűnjek ki semmiben sem, csak legyen gyors autóm és én legyek a legunalmasabb versenyző a világon. De vasárnaponként új dolgokat kellett kitalálnom – tette hozzá. – Nem tekintek magamra szombati vagy vasárnapi specialistaként, csak jobban szeretek versenyzni, mint időmérőn részt venni. Aki a bajnoki címért küzd, szombaton nagyobb a baleseti kockázatokkal néz szembe, feltarthat másokat, hibázhat, a pontokat viszont vasárnaponként osztják, ezért mindig arra koncentráltam, hogy ekkor nyújtsak jó teljesítményt.”
Alonso a tervei szerint jövőre versenyzik utoljára az F1-ben, de azt mondta, ha gyengék lesznek az eredményei, lehet, hogy bevállal még egy szezont, hogy ne rossz szájízzel búcsúzzon.