Charles Leclerc reagált az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali által az utóbbi hetekben belebegtetett, a következő években várható nagyszabású szabályváltozások tervére. Van, amit szívesen fogadna a monacói, más újítást viszont a sport szellemiségével teljesen ellentétesnek tart.
Domenicali az utóbbi időben több interjúban is utalt arra, hogy nagyszabású, „őrült” szabályváltozások meghonosításán dolgozik, a sport vezetőségének álláspontja szerint ugyanis a megváltozott médiafogyasztási kultúra mellett ezekre mindenképpen szükség van ahhoz, hogy az F1 meg tudja ragadni az új és a fiatal nézők figyelmét. Nem titkolt szándék a sprintversenyek számának növelése, a vasárnapi versenyek távjának csökkentése, valamint a fordított rajtrács valamilyen módon történő meghonosítása. Domenicali szerint a rajongók közül is már csak a kisebbségben lévő keményvonalasok ellenzik, hogy az F1 ilyen irányba induljon, de a mezőny tagjai közül is egyre többeket sikerül meggyőzni erről.
Nyilatkozata alapján Leclerc nem tartozik ezen versenyzők körébe, ugyanis a sprintekkel és a fordított rajtráccsal kapcsolatos ötlettel szemben is erős ellenérzései vannak.
„Személyes véleményem szerint a sprintversenyek jelenlegi száma megfelelő, én nem tennék be többet. Ami a fordított rajtrácsot illeti… hát nem tudom, legalább ne egy normál hétvégén legyen. Egy sprintes hétvégén esetleg felmerülhet a sprintverseny kapcsán, de én tényleg nem érzem, hogy ezt bele kellene illesztenünk a Forma–1 vérkeringésébe. Úgy gondolom, hogy a Forma–1-nek olyannak kellene maradnia, amilyen most, és nincs szükségünk arra, hogy új dolgokat találjunk fel” – fogalmazott Leclerc, akit az Autosport idéz.
A sport középtávú tervei között szerepel azonban egy változtatás, amivel a múltban révedne vissza, ez pedig népszerűbb ötletnek tűnik a nyilvánosságban. Bár 2026-tól még egy másik szabályrendszer kezdődik az elektromos hajtás még intenzívebb használatával, ezt követően azonban az F1 szándéka, hogy visszatérjen a nagyobb hengerszámú motorokhoz – ami a dolgok jelenlegi állása szerint 2031-re történhet meg.
Leclerc ennek hírét már szívesebben hallja, bár egy hat szezonnal későbbi lehetőségről van szó, amikor ő már 33 éves lesz, és ki tudja, hol tart majd éppen autóversenyzői karrierjében.
„Mindenképp örülnék, ha visszatérnénk a V8-as vagy a V10-es motorokhoz, különösen a hangjuk miatt. Azt hiányolom a legjobban a sportból, hiszen amiatt szerettem bele. Emlékszem, hogy annak idején milyen libabőröztető érzés volt, ahogyan az F1-es autók Monacóban köröztek. Ma már szerintem nincs meg ez az érzés, amiért elég nagy kár” – bánkódott a Ferrari pilótája.
Hogy mit élhetett át Leclerc fiatalon, annak szemléltetésére álljon itt egy 2003-as nézői videó Michael Schumacher időmérős köréről (ezt az autót Leclerc egyébként maga is kipróbálta már):