Lewis Hamilton fékek nélkül ért célba a 7. helyen a Szingapúri Nagydíjon, még éppen maga mögött tartva Fernando Alonsót, ám az utolsó körökben összesen hat alkalommal vágta le valamelyik kanyart. A spanyol a leintés után kiborult a csapatrádión a végül büntetést kapó brit vezetésére és korábbi sérelmeket is elővett, a Ferrari csapatfőnöke szerint azonban Hamilton a biztonságos vezetésre törekedett.
A Ferrari brit versenyzője egy második kerékcserét is közbeiktatott a verseny utolsó harmadában, miután pozícióveszteség nélkül kiállhatott friss lágy gumikért (aminek köszönhetően megdöntött egy Schumacher-rekordot) annak reményében, hogy jobb tempója révén előrébb juthat. Hamar vissza is ért csapattársára, Charles Leclerc-re, majd Kimi Antonelli Mercedesét is üldözőbe vette, ám a hajsza során elszálltak a Ferrari fékjei. Már csak pár kör volt hátra, és Hamilton így is megpróbált eljutni a célig – Leclerc visszaelőzte, de a 8. helyen érkező Alonsót maga mögött tudta tartani a célvonalig. Ezt viszont úgy tette, hogy mivel fékek nélkül vezetett, eléggé szabadon értelmezte a pálya határait, sok kanyart átvágott, hiszen csak így tudta elkerülni a falakat.
Hamilton fékei elszállnak:
The moment Lewis Hamilton loses his brakes while chasing Antonelli. You can see the left front sparking up.
“Lost my brakes. Lost my left front.” pic.twitter.com/9O5PSHSdRB
— deni (@fiagirly) October 5, 2025
A temérdek pályalevágás miatt a felügyelők beidézték Hamiltont, majd 5 másodperces büntetést kapott, amivel Alonso mögé került. A még a büntetés kihirdetése előtt nyilatkozó spanyolnak nagyon nem tetszett, amit az előtte kacsázó brittől látott és a DAZN riporterének kijelentette: „Hamiltonnak általában egy kicsit többet elnéznek, mint a többieknek. Remélem, ma nem így lesz.”
A kétszeres világbajnok a befutó után a csapatrádióban pedig még ennél is keményebben fogalmazott: „Nem hiszem el! K**** nem hiszem el, k**** nem hiszem el, k**** nem hiszem el, k**** nem hiszem el! Biztonságos fékek nélkül vezetni?” – fakadt ki Alonso, a hétvége során már nem először.
Alonso kiborulásai:
Alonso chasing Hamilton across the line, who was struggling with a brake issue.#F1 #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/pE9nJ1zDlq
— F1 Thoughts & Memes (@f1thoughtsmemes) October 5, 2025
A spanyolnak volt még két további erős megjegyzése:
„Nem vezethet úgy, mintha egyedül lenne a pályán. Tegnap nem tartotta tiszteletben a piros zászlót, ma meg ott vezet, ahol akar. Ez talán már kicsit sok” – ezzel arra utalt, hogy Hamiltont nem büntették a harmadik edzésen a piros zászló alatt vélelmezett gyorshajtásért.
„Engem megpróbáltak kizárni, amikor nem volt tükröm. Most meg neki nincs fékje, és minden rendben? Kétlem” – a tükrös esettel pedig alighanem arra célzott, hogy a 2022-es USA Nagydíjon, még az Alpine versenyzőjeként ha nem is kizárást, de 30 másodperces büntetést kapott, miután leszakadt jobb oldali tükre miatt veszélyesnek minősítették az autóját. Sikeres fellebbezés után azonban visszavonta a büntetést az FIA.
Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke eközben megvédte Hamiltont. „Nehéz valami pozitívval kezdeni az értékelést. A probléma, ha nem is az első, de a második-harmadik kör körül már jelentkezett. Onnantól az egész versenyen keresztül úgy kellett vezetnie, hogy elemeli a gázt a kanyarok előtt, de így sem volt könnyű, hiszen minden körben más-más féktávhoz kellett alkalmazkodnia. Tudjuk, hogy ha Szingapúrban valaki a mezőny sűrűjében vezet, az nagyon megterheli a fékeket, de nem számítottunk rá, hogy ennyire súlyos lesz” – idézi Vasseurt a Motorsport.
„Amikor néhány körön keresztül Lewis oda tudta tenni magát, a tempója erős volt, de ez nem sokat ér, amikor a verseny 95%-ában nehézségekkel kellett megküzdenie.”
Ami a brit verseny végén bemutatott alkalmazkodási mechanizmusát illeti, a Ferrari csapatfőnöke szerint pilótája nem teremtett veszélyhelyzetet a pályalevágásokkal.
„Biztonságos volt, mert Lewis hozzáigazította a tempóját a körülményekhez. Azért mégsem arról volt szó, hogy őrült módjára nyomta volna, 30 másodperccel lassabban haladt. Persze a cél ilyenkor az, hogy biztonságos legyen, de ne legyen túlságosan biztonságos!” – mutatott rá viccelődve Vasseur.