A Japán Rallyn két alkalommal is komoly biztonsági probléma adódott, amiért figyelmeztetve is lett a rendezvény, azonban az idei évre jelentősen sikerült a szervezőknek fejleszteni a biztonsági megoldásokat.
A Japán Rally 2022-ben tért vissza a WRC-naptárba, és a korábbi futamokon kétszer is adódott biztonsággal kapcsolatos probléma.
Három évvel ezelőtt egy szakaszon az egyik beketőútról hajtott a pályára egy civil autós, akivel szemben egyszer csak megérkezett Sami Pajari, aki akkoriban első idényét töltötte a WRC2-ben Skodával. Szerencsére baleset nem történt az eset miatt.
Tavaly pedig egy furgon hajtott egy gyorsaságira és fél kilométer megtétele után egészen a rajthelyig ért.
A két incidens miatt a verseny sárga lapot kapott, az esetleges piros lapra azonban csak egy újabb komoly biztonsági probléma esetén került volna sor.
Az idei évre sikerült a szervezőknek komoly lépéseket tenniük a biztonság terén, amivel az FIA is elégedett.
“A Japán Rally egyértelmű és jól látható lépéseket tett a biztonság területén – mondta Nicolas Klinger, az FIA biztonsági delegáltja a DirtFishnek. – Az FIA, a japán szervezők és a japán autósport szövetség által megrendezett közös képzésekkel és szimulációkkal sikerült olyan folyamatokat és viselkedési formákat beépíteni, amikre szüksége van a rendezvénynek.”
“Fantasztikus volt látni, ahogy a verseny előtt a szakaszvezetők, a rádiós csapatok, a biztonsági csapatok személyzetei és a sportbírók együtt gyakorlatoztak Toyota városában és később az itt szerzett tapasztalatokat alkalmazni tudták a versenyen. Kijelenthetjük, hogy az idei Japán Rally sikeresen lezajlott a biztonság szempontjából. A rendezvényen jól működtek együtt az FIA, a japán szövetség és a helyi szervezők, külön szeretnék köszönetet mondani az 1350 fő sportbírónak, önkéntesnek és tisztviselőnek, akiknek a professzionalizmusa és elkötelezettsége lehetővé tette a verseny probléma nélküli lebonyolítását.”
“A gyakorlati képzések és szimulációk már most is sok eredményt hoztak, és további együttműködéssel a közös munka még magasabb szintre emelhető nem csak a Japán Rallyn, hanem a régió minden magasabb szintű bajnoki futamán.”
Sébastien Ogier bár elégedett a biztonsági lépésekkel, de még mindig lát olyan területet, amin javítani lehetne.
“Most valóban nem lehetett hallani problémáról a biztonság szempontjából – mondta a verseny idei győztese. – Azonban még mindig lehet javítani bizonyos dolgokon. Én mindig úgy gondolkozok, hogy még javulhatok bizonyos területeken és sosem lehet teljesen elégedett az ember. Idén szintén volt egy kis probléma, amikor Takamoto Katsuta szombaton balesetet szenvedett, a pályát nem sikerült időben helyreállítani, ezért kis, nagyjából 1.3 másodpercet vesztettem.”
