Az FIA módosítja a WRC sportszabályzatát 2026-ra, kötelező pihenőidőt írnak elő, de változik a tesztversenyre, a motorcserére, a lassítóra, a szervizpark menetrendjére, a shakedownra vonatkozó szabály is.
A Motorsport Világtanács (WMSC) jóváhagyásával változik a WRC sportszabályzata 2026-ra.
Miután idén főként a Portugál Rallyn kapott sok kritikát a kevés pihenőidő, bevezetésre kerül a kötelező pihenőidő. Az új szabályzattal elő lesz írva, hogy minimum mennyi időt kell éjszakánként pihenni a versenyzőknek, és csapattagoknak, aminek ideje meg kell, hogy egyezzen a versenyzéssel töltött órákkal kivéve a nyitó napon. A napi pihenőidő nem lehet kevesebb 10 óránál, és az egyik nap során minimum 12 óra pihenőt kell biztosítani.
A jövőbeni WRC-futamok helyszínén lebonyolítandó tesztversenyeket a tervezett vb-futam előtti évben, de legalább 9 hónappal azt megelőzően kell megrendezni. A tesztversenyek olyan futamok lehetnek, mely már létező versenyek. Az új szabályzat előírja a tisztségviselők szakmai tudásának szintjét, valamint megszabja, hogy a különböző központoknak milyen feltételeknek kell megfelelni.
A lassítókra vonatkozó szabályok is változnak, aminek értelmében egy lassító teljes mértékben való elmozdítása 5 másodperc büntetést von maga után. A büntetésekről a versenyigazgató dönt.
A motorcserére vonatkozó szabályzat szerint a jövőben a csapatok egy verseny rajtja után is motort cserélhetnek, ha az eredeti meghibásodik, a csere miatti büntetés 60 perc lesz, és az adott versenyző nem tud bajnoki pontot szerezni a verseny során. Ez a lehetőség azonban a gyártói pontokra jogosult versenyzőkre nem fog vonatkozni.
A napközbeni szervizelés hossza 40 percről 30-ra módosul.
Ugyancsak változik a csúszásra vonatkozó szabály, melynek értelmében az utolsó elindult autó rajtja után 10 perc csúszás után a többi versenyzőt a következő szakaszra kell irányítani alternatív útvonalon, és az etapolt szakaszra megállapított időt kapnak az el nem rajtolt versenyzők.
A versenyeke shakedownjára vonatkozó szabályok is változnak, ami szerint a nem kiemelt priorítású versenyzők maximum kétszer teljesíthetik a hivatalos teszt pályáját.
A szabályzatról itt lehet bővebben olvasni.
