A 2026-ban érkező átfogó szabályváltozás és az eltérő menetrendű előszezon miatt a Ferrari teljesen máshogy fog nekivágni a következő évnek, mint az ideinek, vagy az ezt megelőzőknek – árulta el Frédéric Vasseur, a maranellói istálló csapatfőnöke. A francia szakember szerint pedig a legtöbb istálló ugyanezt az utat követi majd.
A Ferrari 2026-os, új szabályok szerint épített autójáról január 23-án hull le a lepel, amikor is a Scuderia minden bizonnyal fioranói tesztpályáján, forgatási nap keretein belül fogja bejáratni az új konstrukciót, hogy ezt követően elszállítsák Barcelonába, a január 26. és 30. közötti első szezon előtti tesztre, amelyen az 5 napból minden csapat tetszés szerinti 3 napon körözhet.
Vasseur Maranellóban, a Ferrari évzáróján pedig elárulta, hogy a Fioranóban és Barcelonában használt autó merőben eltérő lesz attól, amivel majd a szezont fogják kezdeni Melbourne-ben. „Szerintem mindenki így fog tenni. Ebben a helyzetben a legfontosabb a megtett kilométerek száma. Nem a teljesítmény hajszolása, hanem a futásmennyiség, hogy a technikai megoldásokat megbízhatósági szempontból validáljuk. A teljesítmény csak ezután jön. Szerintem Barcelonába senki nem öszvérautóval érkezik, hanem egyfajta, nevezzük úgy, A-specifikációval” – idézi a csapatfőnököt a The-Race.com.
Miután évek óta csak 3 napot tesztelhetnek a szezon előtt a csapatok, most összesen 9 napjuk lesz, hiszen a barcelonai tesztet követően kétszer három napra Bahreinbe utaznak. Vasseur elmondta, hogy a tesztelés új szabályok miatti mennyiségnövekedéséhez szintén alkalmazkodniuk kell.
„Már nem vagyunk hozzászokva a kilenc tesztnaphoz, hiszem az elmúlt négy-öt szezonban három volt. Ez előny, de teljesen más programot is jelent. Egy ilyen idényben az elsődleges cél a megbízhatóság. Jól emlékeztek a 10–15 évvel ezelőtti szezonokra, amikor az első futamokon óriási volt a kiesések aránya. Amit el akarunk kerülni 2025-höz képest, az az, hogy az idény elején – a Kínai Nagydíjon történt kizárás miatt – nem tettünk meg elég kilométert és elveszítettük a referenciákat, majd csak futottunk az események után, ami hosszú folyamat.”
„Barcelonában az elsődleges fókusz azon lesz, hogy kilométereket gyűjtsünk az autóval, megértsük a megbízhatóságát és azt, hogy hol kell javítanunk, és mire kell reagálnunk. Ha csak a második bahreini teszten értünk meg valamit, már nem lesz idő reagálni Ausztráliára. Ez azt jelenti, hogy Barcelonában az elsődleges cél a futásmennyiség lesz, nem a nyers teljesítmény.”
A Ferrari főnöke előrevetítette azt is, hogy az erőviszonyok gyorsan és draszikusan fognak változni a szezon elején. „Meggyőződésem, hogy 2025-ben a bahreini első teszt képe szinte ugyanaz volt, mint amit Abu-Dzabiban, az utolsó futamon láttunk. Jövőre viszont hatalmas lesz a fejlesztés üteme a szezon során. Inkább olyan, mint 2022 vagy egy ahhoz hasonló évé.”

Annak ellenére, hogy a Ferrari már az idén áprilisban átcsoportosította minden erőforrását a 2026-os autó fejlesztésére, a maranellóiak az utolsó pillanatig húzza az alkatrészek véglegesítését, hogy a legtöbb időt adja magának azok tökéletesítésére. Vasseur pedig kérdésre azt is elmondta, agresszív dizájnt választottak-e az új modellnek.
„Nem érezzük úgy, hogy agresszívek lennénk vagy sem – lehetőségeket választunk. Ami igazán agresszív, az az, hogy a rajzok kiadását a lehető legkésőbbre toljuk, és az utolsó pillanatban érkezünk Barcelonába vagy Bahreinbe az autóval, majd a garázsban szereljük össze. Ez agresszív. Ha egy hónappal korábban befejeznénk, az egyáltalán nem lenne agresszív, inkább konzervatív. De ez biztosan agresszív lesz, mert mindig is úgy terveztük – és így is lesz –, hogy az autó összeszerelését a bemutató előtti napon fejezzük be.”
Az eddig ismert 2026-os bemutató-időpontok
| Január 15. | Red Bull/Racing Bulls | Detroit | csak festés |
| Január 20. | Audi | Berlin | csak festés |
| Január 20. | Honda | Tokió | 2026-os motor |
| Január 23. | Alpine | Barcelona | csak festés |
| Január 23. | Ferrari | Fiorano | 2026-os autó |
| Február 8. | Cadillac | Super Bowl reklám | csak festés |
| Február 9. | Aston Martin | Szaúd-Arábia | 2026-os autó |
