Boldogkő Rally: Mads Ostberg és Patrik Barth nyerte az Országos Rallybajnokság második futamát, a Boldogkő Rallyt Citroën C3 Rally2-vel. Mögötte hatalmas csatát vívott Vincze Ferenc és Németh Gergely valamint Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt. A második helyet és a Power Stage győzelmét Velenczei szerezte meg. Turán műszaki hiba, Klausz pedig baleset miatt esett ki.
A szokásos irányhoz képest megfordított pályákkal, kevesebb lassítóval, emiatt nagyobb átlagsebességgel és összesen 122,19 gyorsasági kilométerrel várt a az Országos Rallybajnokság második futama, a Boldogkő Rally a mezőnyt. Az utóbbi adat azért volt fontos, mert az idei szabályok szerint 120 kilométernél hosszabb gyorsasági össztáv után 1,2-szer szorzóval szerepel a verseny a naptárban.
A gyors pályák mellett az éjszakai eső is megnehezítette a versenyzők dolgát, ami miatt az első körben egyértelműen az intermédia abroncsok voltak a nyerők. A második és harmadik körre népiképpen felszáradt a pálya, de így is több helyen marad nedves, saras folt a pályán, így nagyon nehéz volt a folyamatosan változó körülményekhez igazodni.
All OK dry nice very fast
Ez a legjobban Mads Ostbergnek és Patrik Barthnak sikerült. Az első kör mind a három gyorsasági szakaszát meg tudták nyerni a Citroën C3 Rally2-vel, amivel 17 másodperc előnyt építettek ki.
Tulajdonképpen ezt az előnyüket osztották be a második és a harmadik körre és végül 17,6 másodperc előnnyel nyerték a versenyt.
„Minden OK, száraz, csodás és nagyon gyors – vigyorgott a norvég versenyző a nap folyamán, a célban pedig hozzátette: – Próbáltam óvatosan menni, hogy a defektet elkerüljem. Nagyszerű dolog újra nyerni.”
Ostberg ezzel idei második győzelmét aratta az Országos Rallybajnokságban.
Sokan szerették volna látni, hogy ebben Vincze Ferenc és Németh Gergely megakadályozza őket. Ferike azonban az első körben fékproblémával küzdött, majd az autón is bőven állítgatott. Érdemes volt dolgozni vele, mert három gyorsasági szakaszt is nyert, közte a bónusz pontot érő power stage-et is.
„Sokat módosítottunk az autón és én is alkalmazkodtam, a végére jó lett” – vigyorgott Ferike.
Különleges kalandokban volt része Velenczei Ádámnak és Vánsza Zsoltnak, akik egy őzet ütöttek el, majd Klausz Kristóf is előttük esett be, ami egy kicsit megzavarta a sofőrt. Ennek ellenére behúztak egy szakaszgyőzelmet. Két szakasszal a cél előtt pedig 1,8 másodpercre közelítették Vinczééket. Az utolsó szakasz elején azonban megúszott a Skoda Fabia Rally2 evo Ádám alatt, ezért nem forszírozta tovább, inkább a stabil harmadik helyet célozta meg.
Vadonatúj autóval állt rajthoz Bodolai László és Deák Attila, akik a Salgó Rallyn nagy meglepetést okoztak azzal, hogy vezették a versenyt. Most kiegyensúlyozott teljesítménnyel 1 perc 43 másodperc hátránnyal szerezték meg a negyedik helyet.
Szoros verseny folyt az ötödik helyért, amelyet öt tized másodperc előnnyel szerzett meg Német Gábor és Adorján Szabolcs, Tóth Tibor és Szabó József előtt.
Vincze nyerte a Power Stage-et
Kivételesen nem az utolsó, hanem az utolsó előtti gyorsasági szakasz, a Rakaca–Meszes volt a Power Stage. Ekkor volt éppen a legkiélezettebb a verseny Vincze és Velenczei között. A legjobb időt Vincze autózta, 1,0 másodperccel megelőzve Ostberget. Velenczeit megzavarta ugyan a pont előtte beeső Klausz, de így is 3,4 másodperc hátránnyal harmadik lett. A versenyen az egyik legjobb eredményét a Power Stage-en érte el Német Gábor, aki negyedik lett, megelőzve az utolsó Power pontot elvivő Bodolait.
Turán és Klausz is kiesett
A harmadik szakaszon ért véget a versenyen Turán Frigyesnek és Farnadi Ágnesnek, amikor a Volkswagen Polo R5 hajtásában ötödik fokozatban valami eltört. A gyorsaságiról még lejöttek, a szervizparkba is eljutottak, ott azonban nem tudták orvosolni a problémát, így a verseny feladására kényszerültek. Turán ekkor 30 másodperc hátránnyal a negyedik helyen állt, amiben szerepelt egy tíz másodperces büntetés is, amelyet az első gyorsaságin korai rajt miatt kapott.
Az élmezőnyben szeretett volna szerepelni Klausz Kristóf és Csányi Botond a Skoda Fabia Rally2 evóval. Kristóf még arra is hajlandó lett volna, hogy a szokásosnál több kockázatot vállaljon egy jó eredmény érdekében. Erre azonban nem volt szükség, hiszen rögtön az első gyorsasági szakaszon defektet kaptak, amit a pályán kicseréltek. Ezzel 2 perc 42 másodpercet veszítettek. A hetedik gyorsaságin a második időt autózták, a nyolcadikon azonban árokba estek és ők is feladták a versenyt.
Foczkó első győzelmét aratta a Mitsubishivel
A Salgó Rally előtt még el volt kenődve Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs, mert egy alkatrész nem érkezett meg a Mitsubishi Lancer Evo X-eshez. A Boldogkő Rallyra azonban meglett minden, Foczkó nem győzött lelkendezni, hogy milyen jó lett az autó és ORC-ben valamennyi gyorsasági szakaszt megnyerték.
Szinte hihetetlen, de ez volt az első győzelmük a Mitsubishivel, amivel tavaly egyik bajból a másikba kerültek. Abszolút értékelésben pedig a 10. helyen értek célba.
Hangodi külön ligában versenyzett a 2wd-ben
Bár a Boldogkő Rally nem volt része a Peugeot Kupának, így is igen népes volt az RC4-es mezőny. A Hangodi Bendegúz–Bunkoczi László pároson már a Salgó Rallyn láthattuk, hogy szintet léptek, de a Boldogkő Rallyn külön ligában versenyeztek.
Már az első gyorsaságin több mint fél perccel (!) verték a mezőnyt. Annak ellenére valamennyi gyorsasági szakaszt megnyerték, hogy nem működött a gyújtás megszakításuk, így minden váltásnál kuplungolnia kellett. Végül gigászi, 1 perc 53 másodperc előnnyel nyerték a kategóriát. Abszolút értékelésben Foczkó mögött a 11. helyen végeztek.
RC4
Hat célba érkezője volt az RC4-es kategóriának, amelyben Hangodi mögött Berta László és Császár László szerezték meg a második helyet Peugeot 208 Rally4-gyel, míg Hibján József és Szollár Csaba Ford Fiesta Rally4-gyel a harmadikat.
ORC
Foczkó mögött az ORC abszolút értékelés második helyét a Salgó Rallyhoz hasonlóan a Bertalan Márton–Mózes Máté kettős szerezte meg 1 perc 19,3 másodperc hátránnyal Mitsubishi Lancer Evo IX-essel, míg a harmadik helyen Ráti Gergő és Gerebitz Márk végzett a régi és új technikát ötvöző Ford Escort Mk II-essel. Ők nyerték a P13-as kategóriát is. P12-ben pedig Kovács Zoltán és Holló Barnabás végeztek az élen Citroën C2 R2-vel.
Az Országos Rallybajnokság harmadik futamát, a Dunakanyar Rallyt május 27–28-án rendezik a Rally1 és a historic számára. A Rally2 és a Rally3 pedig április 30 és május 1-je között mérkőzhet meg az Eger Rallyn.
A Boldogkő Rally ORB végeredménye:
Pilóta/Navigátor | Autó | Idő | |
1. | 🇳🇴 Mads Ostberg 🇸🇪 Patrik Barth |
Citroen C3 Rally2 |
57:31,2 |
2. | 🇭🇺 Vincze Ferenc 🇭🇺 Németh Gergely |
Skoda Fabia R5 |
+17,6 |
3. | 🇭🇺 Velenczei Ádám 🇭🇺 Vánsza Zsolt |
Skoda Fabia Rally2 Evo |
+25,5 |
4. | 🇭🇺 Bodolai László 🇭🇺 Deák Attila |
Ford Fiesta R5 Mk II |
+1:43,0 |
5. | 🇭🇺 Német Gábor 🇭🇺 Szabó István |
Skoda Fabia R5 Evo |
+2:21,0 |
6. | 🇭🇺 Tóth Tibor 🇭🇺 Szabó József |
Skoda Fabia R5 |
+2:21,5 |
7. | 🇭🇺 Trencsényi József 🇭🇺 Verba Gábor |
Skoda Fabia |
+2:59,0 |
8. | 🇭🇺 ifj. Fekete László 🇭🇺 Begala Tamás |
Skoda Fabia R5 |
+3:38,1 |
9. | 🇭🇺 Ollé Sasa 🇭🇺 Ollé Rebeka |
Skoda Fabia R5 |
+3:43,6 |
10. | 🇭🇺 Hangodi Bendegúz 🇭🇺 Bunkoczi László |
Peugeot 208 Rally4 |
+5:16,7 |
11. | 🇭🇺 Hoffer Zsolt 🇭🇺 Czézinger Kristóf |
Ford Fiesta Rally3 (RC3) |
+6:30,9 |
12. | 🇭🇺 Kurtos Róbert 🇭🇺 Fridrik Gergő |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
+6:40,4 |
13. | 🇭🇺 Berta László 🇭🇺 Császár László |
Peugeot 208 Rally4 |
+7:10,6 |
14. | 🇭🇺 Jagadics Gábor 🇭🇺 Tóth Viktor |
Ford Fiesta R5 |
+8:06,7 |
15. | 🇭🇺 Hibján József 🇭🇺 Szollár Csaba |
Ford Fiesta Rally4 |
+8:41,0 |
A bajnokság állása a Boldogkő Rally után:
Pilóta/Navigátor | Autó | Pont | ||
1. | 🇳🇴 Mads Ostberg 🇸🇪 Patrik Barth |
Citroen C3 Rally2 |
74,8 | 0 |
2. | 🇭🇺 Vincze Ferenc 🇭🇺 Németh Gergely |
Skoda Fabia R5 |
61,8 | -13 |
3. | 🇭🇺 Velenczei Ádám 🇭🇺 Vánsza Zsolt |
Skoda Fabia Rally2 Evo |
51,8 | -23 |
4. | 🇭🇺 Bodolai László 🇭🇺 Deák Attila |
Ford Fiesta R5 Mk II |
37 | -37,8 |
5. | 🇭🇺 Német Gábor 🇭🇺 Szabó István |
Skoda Fabia R5 Evo |
33,8 | -41 |
6. | 🇭🇺 Tóth Tibor 🇭🇺 Szabó József |
Skoda Fabia R5 |
27 | -47,8 |
7. | 🇭🇺 Turán Frigyes 🇭🇺 Farnadi Ágnes |
Volkswagen Polo R5 |
22 | -52,8 |
8. | 🇭🇺 ifj. Fekete László 🇭🇺 Begala Tamás |
Skoda Fabia R5 |
20,2 | -54,6 |
9. | 🇭🇺 Klausz Kristóf 🇭🇺 Csányi Botond |
Skoda Fabia Rally2 Evo |
20 | -54,8 |
10. | 🇭🇺 Trencsényi József 🇭🇺 Verba Gábor |
Skoda Fabia |
15,6 | -59,2 |
11. | 🇭🇺 Osváth Péter 🇭🇺 Répás Zoltán |
Skoda Fabia R5 |
15 | -59,8 |
12. | 🇭🇺 Hangodi Bendegúz 🇭🇺 Bunkoczi László |
Peugeot 208 Rally4 |
12,4 | -62,4 |
13. | 🇭🇺 Hoffer Zsolt 🇭🇺 Czézinger Kristóf |
Ford Fiesta Rally3 (RC3) |
11 | -63,8 |
14. | 🇭🇺 Ollé Sasa 🇭🇺 Ollé Rebeka |
Skoda Fabia R5 |
10,8 | -64 |
15. | 🇭🇺 Kurtos Róbert 🇭🇺 Fridrik Gergő |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
6,8 | -68 |
16. | 🇭🇺 Berta László 🇭🇺 Császár László |
Peugeot 208 Rally4 |
4,6 | -70,2 |
17. | 🇭🇺 Csomós Miklós 🇭🇺 Nagy Attila |
Renault Clio Rally5 (RC5) |
3 | -71,8 |
18. | 🇭🇺 Jagadics Gábor 🇭🇺 Tóth Viktor |
Ford Fiesta R5 |
2,4 | -72,4 |
19. | 🇭🇺 Hibján József 🇭🇺 Szollár Csaba |
Ford Fiesta Rally4 |
1,2 | -73,6 |