Kalle Rovanpera sorozatban második futamát nyerte, miután az első helyen fejezte be az időjárás által többször is megkavart Horvát Rallyt, az utolsó szakasz előtt még élen álló Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyet a Power Stage-en balesetet szenvedő Thierry Neuville gyűjtötte be.
A Rally Világbajnokság idei szezonja során a Monte-Carlo Rallyt és Svéd Rallyt követő két hónapos szünet után Horvátországban gyűlt össze a mezőny.
Az időjárás azonban úgy gondolta, megnehezíti a versenyzők dolgát, akik a hol napos, hol leszakadó ég mellett inkább érezhették magukat a Monte-Carlo Rally melegebb kiadásán, mintsem egy tavaszi versenyen.
A pénteki nyolc szakaszra már megérkezett az eső, mely délelőtt még folyamatosan, délután pedig kis szünetekkel volt jelen a versenyen.
A körülményekkel Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen birkózott meg legjobban és a nap során hat szakaszt nyerve hatalmas, 1:23,3 perc előnnyel várhatták a folytatást Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt, míg a harmadik helyen Craig Breen és Paul Nagle 1:35,2 perc hátránnyal állt.
Thierry Neuville a negyedik szakaszig a második helyen állt, majd késés és gyorshajtás miatt 1:40 perc büntetést zsebelt be – miután a Hyundai kétszer is ledobta a generátor ékszíját és 800 métert tolniuk kell az autót, hogy beérjenek a szervizparkba – így a negyedik helyen állt a verseny első napja után.
Nem sikerült már az első szakaszt sem befejeznie Esapekka Lappinak, aki egy sziklának csúszott és autójának sérülése miatt félre kellett állnia. A második szakasz végét érte csak meg Pierre-Louis Loubet is, aki ezen a versenyen debütált a Ford versenyzőjeként, de két szakasz alatt három defektet begyűjtve gyorsan véget ért számára a péntek. Az első nap harmadik szakaszán pedig Adrien Fourmaux is búcsúzott, miután a Monte-Carlo Rallyn bemutatott hatalmas esés és Svédországi műszaki hibája után ezúttal felúszott Ford Pumája egy vízátfolyáson, majd összetörve egy kertbe esett.
Elfyn Evans és Scott Martin számára a tavalyi második hely után nem indult jól a verseny, miután defekt miatt azonnal 1:20 percet vesztett, a napot pedig hatodik helyen fejezte be.
Nem zárult jól a délután az ötödik helyen is álló Gus Greensmith-Jonas Andersson párosnak sem, akik négy szakasz alatt három defektet gyűjtöttek be, így nem értek el a nap végi szervizbe sem.
Szombaton már inkább szárazabb körülmények uralkodtak a nap nyolc szakaszán, de eső ekkor is előfordult, főként a harmadik szakaszon, ahol Kalle Rovanpera defektet szerzett és addigi 1:12,7 perces előnye így 18,7 másodpercre csökkent Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt. Ezt az előnyt a délután során 19,9 másodperc előnyre sikerült növelnie a finn toyotásnak az észt Hyundai versenyző előtt, aki az első délutáni szakaszon váltóproblémával küzdött, de később meg tudta javítani.
A harmadik helyért Craig Breen és Paul Nagle, valamint Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe csatázott, és a belga versenyző a nap végére 4,9 másodpercre csökkentette nap eleji 38,8 másodperces hátrányát.
Szombaton újabb Rally1-es autót vezető páros búcsúzott a Horvát Rallytól, Oliver Solberg és Elliott Edmondson a nap első szakaszon megforgott és keresztbe csúszva az autó hátuljával ütközött egy fának, ami következtében a Hyundai hátulja ki is gyulladt. Versenyzői sérülés nem történt.
Vasárnap már a második szakaszra esőt vártak, ami meg is érkezett, azonban ekkor már a WRC2-es versenyzők voltak pályák.
A Rally1-es versenyzők között az első két szakasz után Kalle Rovanpera 28,4 másodpercre tudta növelni előnyét az első szakaszra rossz gumit választó Ott Tanak előtt, míg a harmadik helyre Thierry Neuville lépett, miután Craig Breen a Ford Puma tapadásával küzdött.
A harmadik szakaszon azonban már a Rally1-es versenyzők rajtjára leszakadt az ég, és ez komoly meglepetést okozott Ott Tanak, Thierry Neuville és Kalle Rovanpera kivételével mindenkinek. Amíg a két Hyundai versenyző az esős gumit részesítette előnyben, addig a finn toyotás keresztben használt vizes és kemény gumikat, így Tanak 19,8 másodperc előnnyel bizonyult gyorsabbnak Thierry Neuville-nél, Kalle Rovanpera pedig 29.8 másodperccel volt lassabb az észt versenyzőnél. Összetettben így Tanak 1,4 másodperc előnyre tett szert megelőzve Rovanperát, míg a harmadik helyét Thierry Neuville bebiztosította Craig Breennel szembe, aki előtt 1:42,4 perces előnyre tett szert a jégpályává változó szakaszon.
A Rally1-es mezőny célba érését követően pedig kisütött a Nap, így a Rally2-es Skodával induló Emil Lindholm második, míg Chris Ingram harmadik idővel ért célba az utolsó előtti szakaszon.
Az utolsó Power Stage szakasz azonban még tartogatott fordulatot, ugyanis a jó gumikat választó Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen páros megnyerte a szakaszt, mégpedig 5,7 másodperc előnnyel Ott Tanak és Martin Jarveoja előtt, így a finn páros a Svéd Rally után sorozatban második győzelmét aratta 4,3 másodperccel megelőzve a Hyundai kettősét.
A harmadik helyen Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe zárt, akik vasárnap, főként a harmadik szakaszon tapasztalt extrém időjárásnak is köszönhetően megelőzték Craig Breent és Paul Nagle-t. Helyezésük azonban komoly veszélybe került, miután a Power Stage-n balesetet szenvedtek, végül sikerült folytatniuk a szakaszt, az átbeszélő azonban meghibásodott és nem hallotta Neuville a navigátorát.
A Power Stage pontszerzői:
Pilóta | Navigátor | Márka | Idő | |
1. | 🇫🇮 Kalle Rovanperä | 🇫🇮 Jonne Halttunen | Toyota | 9:01,8 |
2. | 🇪🇪 Ott Tänak | 🇪🇪 Martin Järveoja | Hyundai | +5,7 |
3. | 🇬🇧 Elfyn Evans | 🇬🇧 Scott Martin | Toyota | +21,9 |
4. | 🇮🇪 Craig Breen | 🇮🇪 Paul Nagle | Ford | +22,2 |
5. | 🇫🇮 Emil Lindholm | 🇫🇮 Reeta Hämäläinen | Skoda 2 | +25,8 |
A Hyundai Motorsport így kettős dobogós eredménnyel zárta a horvát versenyt, szinte már el is feledtetve a Monte-Carlo rallyn mutatott gyenge szereplést.
Az M-Sport pedig nyugodtan kapaszkodhat Craig Breen teljesítményébe, aki nagyszerűen küzdött a dobogóért, de az időjárás miatt végül elveszítette azt.
Elfyn Evans és Scott Martin vesszőfutását az idei első két verseny után kissé sikerült jobbá tenni, hiszen az első napi defekt után az ötödik helyen zárt, megelőzve Takamoto Katsutát és Aaron Johnstont.
A Világbajnokságot Kalle Rovanpera három verseny után 29 pont előnnyel vezeti Thierry Neuville előtt, míg a harmadik helyen Craig Breen áll 46 pont hátránnyal.
A gyártók között a Toyota 42 pont előnnyel rendelkezik a Hyundai, és 46 ponttal az M-Sport előtt.
A WRC szezon következő versenyét egy hónap múlva Portugáliában, murván rendezik.
Horvát Rally nem hivatalos végeredménye:
Pilóta | Márka | Idő | |
1. | 🇫🇮 Kalle Rovanperä | Toyota | 2:48:22 |
2. | 🇪🇪 Ott Tänak | Hyundai | +4,3 |
3. | 🇧🇪 Thierry Neuville | Hyundai | +2:21,0 |
4. | 🇮🇪 Craig Breen | Ford | +3:07,3 |
5. | 🇬🇧 Elfyn Evans | Toyota | +3:46,0 |
6. | 🇯🇵 Takamoto Katsuta | Toyota | +8:08,5 |
7. | 🇫🇷 Yohan Rossel | Citroen 2 | +10:01,0 |
8. | 🇵🇱 Kajetan Kajetanowicz | Skoda 2 | +11:01,2 |
9. | 🇫🇮 Emil Lindholm | Skoda 2 | +11:11,9 |
10. | 🇷🇺 Nikolay Gryazin | Skoda 2 | +11:48,5 |
15. | 🇬🇧 Gus Greensmith | Ford | +16:26,7 |
47. | 🇫🇷 Pierre-Louis Loubet | Ford | +1:07:36,5 |
49. | 🇫🇮 Esapekka Lappi | Toyota | +1:21:31,7 |
– | 🇸🇪 Oliver Solberg | Hyundai | GY9 |
– | 🇫🇷 Adrien Fourmaux | Ford | GY3 |
A bajnokság állása:
Pilóta | Márka | Pont | ||
1. | 🇫🇮 Kalle Rovanperä | Toyota | 76 | 0 |
2. | 🇧🇪 Thierry Neuville | Hyundai | 47 | -29 |
3. | 🇮🇪 Craig Breen | Ford | 30 | -46 |
4. | 🇫🇷 Sébastien Loeb | Ford | 27 | -49 |
5. | 🇪🇪 Ott Tänak | Hyundai | 27 | -49 |
6. | 🇯🇵 Takamoto Katsuta | Toyota | 26 | -50 |
7. | 🇬🇧 Gus Greensmith | Ford | 20 | -56 |
8. | 🇫🇷 Sébastien Ogier | Toyota | 19 | -57 |
9. | 🇬🇧 Elfyn Evans | Toyota | 17 | -59 |
10. | 🇫🇮 Esapekka Lappi | Toyota | 15 | -61 |
11. | 🇳🇴 Andreas Mikkelsen | Skoda 2 | 12 | -64 |
12. | 🇸🇪 Oliver Solberg | Hyundai | 8 | -68 |
13. | 🇫🇷 Yohan Rossel | Citroen 2 | 6 | -70 |
14. | 🇳🇴 Ole Christian Veiby | Volkswagen 2 | 4 | -72 |
15. | 🇵🇱 Kajetan Kajetanowicz | Skoda 2 | 4 | -72 |
16. | 🇫🇮 Emil Lindholm | Skoda 2 | 3 | -73 |
17. | 🇨🇿 Erik Cais | Ford 2 | 2 | -74 |
18. | 🇫🇮 Jari Huttunen | Ford 2 | 2 | -74 |
19. | 🇷🇺 Nikolay Gryazin | Skoda 2 | 2 | -74 |
20. | 🇪🇪 Egon Kaur | Volkswagen 2 | 1 | -75 |