A Portugál Rallyn komoly problémát jelentett a Rally1-es autók utasterének melegedése, ezért az FIA számos megoldási javaslatot küldött a gyári csapatoknak.
A Rally1-es autók kipufogórendszere másképp van megoldva, mint a korábbi WRC autókban, ezért különösen a navigátor oldalán nagyon felforrósodik az autó, ami idővel az utasteret is elviselhetetlenné teszi.
A csapatok és versenyzők egyaránt panaszkodtak már a Portugál Rallyt követően a problémára, és a szövetséget annak megoldására kérték.
A szövetség pedig nyolc pontból álló javaslatot küldött a gyártók számára, mely már a Szardínia Rallyn és Kenya Rallyn is megoldhatja a melegedést.
A Dirtfish megtudta, hogy a javaslatok között szerepel egy nyílás kialakítása a szélvédő burkolatán, mely növeli a légáramlást az autó belsejében, ugyanilyen nyílás alakítható ki a visszapillantó tükrüknél, valamint az autó padlóján is.
A csapatok emellett kerámia bevonatot helyezhetnének el a kipufogó körül, mely éppen a navigátor oldalán fut.
A további megoldás szerint pedig az amúgy is meglévő tetőszellőző méretét lehetne növelni, valamint ezüstborítású ablakok kialakítását és a hátsó ablakoknál szellőzés kialakítását is javasolja az FIA.
“Az FIA számos javaslatot terjesztett a WRC Bizottság elé május 25-én a Portugál Rallyn tapasztalat utastér hőmérséklet növekedés megoldására – áll az FIA közleményében. – Az FIA a javaslatok valamely alkalmazására kéri a gyártókat. A javaslatok egy része a homologizációs bizottság engedélyét igénylik. A WRC Bizottság támogatja a probléma minél hamarabb történő megoldását. Az FIA technikai bizottsága és a gyártók minél hamarabb szeretnének megoldást találni, melyet már a Szardínia Rallyn és Szafari Rallyn is lehet alkalmazni.”