Rengeteg tapasztalattal, egy szalagkorlátos kalanddal és vaskos itinerfüzetekkel lett gazdagabb Csomós Mixi és Nagy Attila a Kanári-szigetek Rallyn, a 2022-es rally Európa-bajnokság harmadik futamán. A magyar páros szinte végig az első tízben autózott a Skoda Fabia R5-tel, de a 10. gyorsaságin szalagkorlátnak csúsztak, amivel egy percet veszítettek. Ennek ellenére is az igen előkelő 11. helyen fejezték be a versenyt.
Idei második rally Európa-bajnoki futamán állt rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila. A murvás Fafe Rally után ezúttal a Kanári-szigetek festői tájain és különösen jól tapadó, ezért a versenygumikat gyorsan fogyasztó aszfaltján kellett bizonyítaniuk.
A 13 gyorsasági szakaszból 11-et teljesítettek Mixiék – két gyorsaságit töröltek – hatszor autóztak az első tízben, további négy alkalommal pedig top 13-as időt futottak. Legjobb pozíciójukat a második gyorsasági után foglalhatták el, amikor is a hetedik helyen álltak.
Az első napot a tizediken fejezték be, másnap pedig a kilencedik helyig léptek előre. Ekkor veszítettek időt a szalagkorlátnak ütközéssel és estek vissza a 12.-re. Az utolsó gyorsaságin pedig egyet előrelépve, a 11. helyen fejezték be a versenyt.
„Nagyon nehéz, de nagyon élvezetes verseny volt – mondta Csomós Mixi. – Az időeredményekkel elégedettek lehetünk, de egy picit bosszús vagyok a hibám miatt. A verseny elején a 8–10. pozíciót céloztuk meg, ami meg is volt, szombaton (a verseny második napján) csak biztosan célba kellett volna érnünk.
Ati bemondta, hogy jobb 4 szigorú, vége törik. Egy kicsit gyorsabban értünk oda a kelleténél, 5–10-zel, és lecsúsztunk az ívről. Hogy mentsem, ráhúztam a kéziféket és elég nagy tempóval, legalább százzal nekimentünk a szalagkorlátnak a bal hátuljával. Az elejét is beforgatta, de azzal nem találtunk el semmit.
Rögtön éreztem, hogy a kerék nem jól áll, úgyhogy óvatosan jöttünk ki a gyorsaságiról. A cél után láttam, hogy elgörbült a lengőkar. Szerencsére szervizpark következett, lefényképeztem a srácoknak minden szögből, úgyhogy már vártak minket. Megjavították, és mehettünk is a második körre.
Itt a 27 kilométeres szakaszon már éppen visszaszámoltak tíztől, amikor jelezték, hogy ne rajtoljunk, kivették a gyorsaságit. Ezt a pályát sajnáltam, jó lett volna még egyszer versenytempóban végigmenni rajta, tapasztalatot szerezni, de azért is sajnálom, mert ezt élveztük az egyik legjobban.
Hiányzott ugyan pár nagy név, de szerintem így is nagyon erős volt a mezőny. A spanyol versenyzőknek hatalmas rutinja van ezeken a pályákon. Luis Monzón, aki sokáig vezette a versenyt harminc éve indul itt, szerintem még szalagkorlát sem volt az utak mellett, amikor már ment rajtuk.
Az látszott, hogy azokon a gyorsokon, amik újak voltak, egy kicsit közelebb kerültünk az élmezőnyhöz, ahol rutinjuk volt, ott jobban elhúztak. Nagyon sok tapasztaltot szereztünk, amit jövőre tudunk hasznosítani.
Az első nap az Eb-mezőny mögött rajtoltunk, aminek megvolt az az előnye, hogy Herczig Patrik és Bán Viktor rajtolt előttünk, velük tudtunk egy kicsit bandázni. Kétszer is utolértük Patrikot (aki Rally5-ös autóval indult), de nagyon figyelt ránk és mind a kétszer úgy húzódott le, hogy nem veszítettünk vele időt. Ezúton is köszönjük.
A Fafe Rally második napján könnyen jött a jó eredmény, ott azon lepődtünk meg. Most sokkal jobban meg kellett dolgozni érte, itt inkább az volt a meglepő, hogy nem tudtunk közelebb kerülni az élmezőnyhöz. Azt azért el kell mondanom, hogy nem olyan egyszerű ekkora tempóval menni a szalagkorlátok közt.“
A Kanári-szigetek Rally eredményeit itt találhatjátok.